Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Cscript.exe felmeddelande efter ominstallation av windows 8


behruz84
 Share

Rekommendera Poster

Efter ominstallation av windows 8 får jag felmedd Cscript.exe 

 

Jag tror att det blev så här för att jag installerade avast antivirus programmet och inaktiverade windows defender. Kan det vara det?

 

 Vad kan man göra för att sluta få det här felmeddelandet?

 

 

Redigerad av behruz84
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ska det finnas skadliga koder efter ominstallation av windows? Jag trodde all virus raderas då...

 

ska testa göra som du sa också strax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde ju inte vara det, är det en piratkopia av en ominstallation eller är det en windows 8 från Microsoft?

 

Avast tycker jag har blivit ett mer skräpprogram än ett antivirus, installerar skit om man inte bockar av. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bockade av onödiga program i avast så jag hoppas att den skyddar datorn

 

Det är inte piratkopia utan installerades om ifrån återställningspunkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog viktigt att ha hela felmeddelandet och inte bara vilken fil det gäller.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

malware hittar inga hot

 

felmeddelande jag får:

 

cscript.exe det går inte startadressen

det går inte att hitta procedurstartadressen terminate i dll filen c : progra avast avast.local_vc142crt vcruntime E140_1.dll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste är nog att avinstallera Avast och ladda ner och installera det på nytt. Bocka ur alla onödiga extraprogram vid installeringen ! Du ska inte avaktivera Windows defenders antivirusprogram för det gör Avast själv. (Jag trodde det hette Windows Essentials i Windows 8 men där hade jag tydligen fel.)

 

Jag har själv inte haft Avast men har sett hur förstört med onödigt extrajox, som man måste bocka ur, AVG blivit sedan det köptes upp av Avast så därför är jag kritisk mot Avast.

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag vill avinstallera avast så får jag följande medd: Du har inte tillräckliga åtkomsträttigheter för att kunna avinstallera avast . Kontakta systemadministratören.

 

Fast det finns inga andra användare. Det finns bara en användare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

framför personens namn står homeusers administratör

 

kunde avinstallera avast till slut.

 

Frågan: finns det bra antivirus program som är också gratis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att Defender i Windows 8 fungerar som i Windows 10 och i så fall är det tillräckligt bra för de flesta, men det bör kollas. Annars så har väl Kaspersky och Bitdefender gratis alternativ och i alla fall deras betalvarianter är bra produkter sen länge.

 

Om du prenumererar på PC för Alla så ingår F-secure som också är en bra produkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...