Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapa kognitiva tester mha någon form av


Claes Swedenborg
 Share

Rekommendera Poster

Claes Swedenborg

Hej!

 

Jag arbetar professionellt med testning av kognitiva funktioner (minne, uppmärksamhet och allt som hör till tankemässiga mentala funktioner) hos individer med känd påverkan på hjärnan. Jag har som mål att utveckla sådana tester i syftet att hitta den mest relevanta metoden för varje individ utifrån olika förutsättningar.

 

Jag letar i grunden efter mjukvara som skulle kunna göra det möjligt att skapa presentation av olika stimuli på en skärm. Stimuli här betyder text, bilder (jpg etc), geometriska figurer och helst även ljudfiler. Dessa stimuli ska kunna röra sig på skärmen, presenteras under viss tidslängd och eventuellt också genom pekdon kunna dras och förflyttas på skärmen. 

 

Helst ska övergångar mellan olika moment styras utifrån rätt respektive fel svar, dvs tågordningen genom uppgifterna ska vara responsberoende.

 

Jag har ytterst begränsade kunskaper i programmering och inser att det skulle ta väldigt lång tid för mig att lära mig programmera för att uppnå mitt mål. Jag har hittills lyckats använda Powerpoint till viss del för att genom rörelseanimationer och övergångar skapa bildspel som ger vissa av de presentationer jag är intresserad av. Dock skulle jag väldigt gärna vilja kunna lägga till dimensionen responsregistrering via pekdon (mus eller någon form av responsplatta, ex. https://www.blackboxtoolkit.com/urpvk.html). Helst skulle jag efter avslutad testning få responsvärdena samlade i en textfil eller webbsida. Responser kan handla om hur snabbt personen har svarat, var på skärmen man har klickat, eller i vilken ordning man avgett svar. 

 

Har tittat på några editorer för webbsidor men de verkar sakna de interaktiva möjligheterna. Om någon har någon som helst idé om vilket slags program som helt eller delvis skulle kunna fylla mina kriterier får ni gärna tipsa.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...