Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Claes Swedenborg

Skapa kognitiva tester mha någon form av

Rekommendera Poster

Claes Swedenborg

Hej!

Jag arbetar professionellt med testning av kognitiva funktioner (minne, uppmärksamhet och allt som hör till tankemässiga mentala funktioner) hos individer med känd påverkan på hjärnan. Jag har som mål att utveckla sådana tester i syftet att hitta den mest relevanta metoden för varje individ utifrån olika förutsättningar.

Jag letar i grunden efter mjukvara som skulle kunna göra det möjligt att skapa presentation av olika stimuli på en skärm. Stimuli här betyder text, bilder (jpg etc), geometriska figurer och helst även ljudfiler. Dessa stimuli ska kunna röra sig på skärmen, presenteras under viss tidslängd och eventuellt också genom pekdon kunna dras och förflyttas på skärmen. 

Helst ska övergångar mellan olika moment styras utifrån rätt respektive fel svar, dvs tågordningen genom uppgifterna ska vara responsberoende.

Jag har ytterst begränsade kunskaper i programmering och inser att det skulle ta väldigt lång tid för mig att lära mig programmera för att uppnå mitt mål. Jag har hittills lyckats använda Powerpoint till viss del för att genom rörelseanimationer och övergångar skapa bildspel som ger vissa av de presentationer jag är intresserad av. Dock skulle jag väldigt gärna vilja kunna lägga till dimensionen responsregistrering via pekdon (mus eller någon form av responsplatta, ex. https://www.blackboxtoolkit.com/urpvk.html). Helst skulle jag efter avslutad testning få responsvärdena samlade i en textfil eller webbsida. Responser kan handla om hur snabbt personen har svarat, var på skärmen man har klickat, eller i vilken ordning man avgett svar. 

Har tittat på några editorer för webbsidor men de verkar sakna de interaktiva möjligheterna. Om någon har någon som helst idé om vilket slags program som helt eller delvis skulle kunna fylla mina kriterier får ni gärna tipsa.

Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Phenomen
Postad (redigerade)

IOS-app och SpriteKit (https://developer.apple.com/spritekit/) är ett förslag

Du behöver en programmerare som håller på sådant. Sedan måste du tänkta på distribution av appen. Det var länge sedan jag höll på med sånt. Ta reda på hur det funkar för att "installera appen" på dina paddor bara. Företag bör kunna installera sina appar internt av Apple. Ju, SpriteKit fungerar på mac-datorer också och där är det lättare att undvika AppStore.

Det finns konsultfirmor som kan hjälpa dig med hela processen..

HTML

Något av dessa
https://html5gameengine.com/

Sedan behöver du någon form av backend för att registrera data om det önskas..

Redigerad av Phenomen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...