Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med anslutning TV & Ipone xr


Dag Erlandsson
 Share

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Nu har jag ett nytt problem. Samsung The Frame är Tv’n och IPhone XR är telefonen. Allt har fungerat bra tills nu. Varje dag då jag vill se TV, måste jag köra hela proceduren. Dvs. Välja Trådlöst Nätverk och innan den hittar mitt dvs. Telefonen måste jag slå på och av bluetooth kanske 10 ggr för att Tv’n ska hitta. När den väl hittat nätverket, så gör Tv nått test för att se att allt fungerar sedan är jag igång. Hela denna procedur är naturligtvis oerhört jobbig. Hur som helst, idag fungerar det inte. Först hittar den inte nätverket, men när det väl är hittat så kan den inte koppla upp? Har även lagt in nätverket igen på Tv’n men den vill ändå inte. 

3983D79D-913B-4A1D-A004-58965739B7DE.jpeg

569BA593-CDEB-4D7C-8D7D-5DE3A2161B73.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluetooth har väl inget med detta att göra?

Om jag förstår dig rätt så delar du telefonens internet till tv’n via funktionen internetdelning. 
Om delningen inte används av någon enhet stängs delningen av automatiskt för att spara ström.  Så har din tv inte använt telefonens internet en tid behöver du gå in i telefonens inställning och aktivera internetdelning igen. 
 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson
11 timmar sedan, skrev polken:

Bluetooth har väl inget med detta att göra?

Om jag förstår dig rätt så delar du telefonens internet till tv’n via funktionen internetdelning. 
Om delningen inte används av någon enhet stängs delningen av automatiskt för att spara ström.  Så har din tv inte använt telefonens internet en tid behöver du gå in i telefonens inställning och aktivera internetdelning igen. 
 

 

Fungerar i alla fall inte... stängde av bluetooth internetdelning på. Jag la till och med upp nätverket på nytt. Men det funkar inte.... Ps. Lösenordet la jag till på WPA3 personal. Den hittar till slut nätverket och ber om lösenordet (vilket den aldrig bett om tidigare) men sen kopplar den ändå inte upp. 
 

 

Har näst sista bilden från IPhone någon relevans? Dvs parkoppla till Tv’n? 
se sista bilden. När den äntligen hittar nätverket så kommer texten ”det går inte att ansluta till det trådlösa nätverket”

D9B065B3-6879-435D-B215-99168A354A59.jpeg

69CF677A-B736-4ED4-8815-139A9834D62C.jpeg

C0B50D1D-5A72-418A-8B2E-3A1D6F7EDA11.jpeg

3F8DFB0D-4895-425E-9931-44C37CE375C2.png

87187F87-24D8-49DB-BEC9-176214CB509C.jpeg

Redigerad av Dag Erlandsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, skrev Dag Erlandsson:

Ps. Lösenordet la jag till på WPA3 personal.

Är du säker på att telefonen stödjer WPA3?

Det vanligaste är WPA2 PSK (AES).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson
1 timme sedan, skrev Cecilia:

Är du säker på att telefonen stödjer WPA3?

Det vanligaste är WPA2 PSK (AES).

Toppen då ska jag ändra. Men hur gör man för att lösenordet ska ligga kvar? Vill inte behöva lägga in det varje gång. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev Dag Erlandsson:

Toppen då ska jag ändra. Men hur gör man för att lösenordet ska ligga kvar? Vill inte behöva lägga in det varje gång. 

Om det går som tänkt så ska du inte behöva lägga in det efter du ändrat till mer vanliga och (vanligen) mer accepterande WPA2.  Gör en omstart av allting efter du ändrat och testa sen om lösenordet nu sparas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...