Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljud-CD till USB


bengt 429
 Share

Go to solution Solved by bengt 429,

Rekommendera Poster

Jag ska rippa ljud-CD till USB för att spela i bilen. Problemet är att det inte visas info om album osv på mediaskärmen.

Det står bara "okänt album". Detta gäller alltså bara med "hembrända" skivor. Köpeskivor visar all info.

Min fråga är alltså. Går det att på något sätt få till skivinfon, så den visas på skärmen även från "hembrännt"?

Jag rippar med Windows media player.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det tror jag inte. Varje cd-skiva får ett eget id-nummer. Och det är detta id-nummer som windows media player utgår ifrån när dom slår upp vilken skiva det är. En egenbränd skiva har ett id nummer, men det är inte registrerat med artist och sångtitel osv. Så du får nog mata in det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, skrev .M:

En egenbränd skiva har ett id nummer, men det är inte registrerat med artist och sångtitel osv. Så du får nog mata in det själv.

Jag skriver in artist och skivnamn på filerna på USB minnet, men det kommer inte upp på mediaskärmen.

Står bara okänt album och datum för rippningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

6 timmar sedan, skrev bengt 429:

Går det att på något sätt få till skivinfon, så den visas på skärmen även från "hembrännt"?

Jag brukar använda mig av EZ CD Audio Converter, men jag antar att du borde kunna göra samma sak i Windows Media Player. Ska dock tilläggas att de gånger jag använt mig av programmet har det inte varit med hembrända skivor.

 

EZ CD Audio Converter kommer i en 21 dagars utvärderingsversion, så du skulle kunna testa med den och se om det gör någon skillnad för hembrända skivor. 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Ok, bara att erkänna då. SBS från mig. Men till mitt försvar får jag lägga att bilen (och infomediasystemet) är helt nytt för mig.

På mediaskärmen finns fyra val för sökning på USB.

Album, artist, låt och fil.

Jag har hela tiden använt album som sökval.

Testade med sökvalet "fil" och fick då upp info med skivnamn och artist. Alltså det jag skrivit för respektive skiva.

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, skrev Automan:

 

Jag brukar använda mig av EZ CD Audio Converter, men jag antar att du borde kunna göra samma sak i Windows Media Player. Ska dock tilläggas att de gånger jag använt mig av programmet har det inte varit med hembrända skivor.

 

EZ CD Audio Converter kommer i en 21 dagars utvärderingsversion, så du skulle kunna testa med den och se om det gör någon skillnad för hembrända skivor. 

 

EZ CD Audio Converter är ett väldigt bra program, men det kostar ca 40 euro, men som Automan skrev testa i 3 veckor jag har köpt programmet och har rippat alla mina cd till datorn, programmet kan även hämta låttitlar och artister och lägga till så som du vill ha det. Du måste använda dig MP3-filer eller någon annan typ av komprimerad datafil inte WAW-filer det fungerar inte

 

HANS

Redigerad av Hanse
tilläg
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...