Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ni som har Open Infra fiber - vad är era erfarenheter?


Lighthouse2
 Share

Rekommendera Poster

Lighthouse2

Som rubriken lyder (utan att gå djupare på varför jag frågar)

-  Ni som har Open Infra som er fiberoperatör, i villan eller lägenheten, vad är er erfarenhet av tjänsten?

 

Det tog fyra timmar (!) att komma fram i telefonkön (man är alltid på plats 97-98 när man ringer, oavsett tidpunkt) och när man väl kom fram, så lägger dom på luren!

Dom svarar inte på mail och dom är helt omöjliga att få tag på för frågor och ev ändringar. 

 

Är det skojare som alla recensioner och kunderfarenheter (många på Facebook) berättar om, dom får verkligen ur-usla betyg?!

 

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2778&artikel=7448389

 

https://www.trustpilot.com/review/openinfra.com

 

Redigerad av Lighthouse2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har starta en annan tråd innehåller lite om fiber dragning problem 

Det är inte svar din fråga !

Dessa leverantör.  Borde förbjudas !

Ingår man i ett avtal, så gäller som alltid försäkra sig , "hantverkare" eller företag kan begära pengar förskott, mot svar blir halva summa eller tredje del ok gå med på.

Det är något som vi alla borde leva efter 

Det är  inte svar på frågan . 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, skrev Lighthouse2:

Är det skojare som alla recensioner och kunderfarenheter (många på Facebook) berättar om, dom får verkligen ur-usla betyg?!

Man ska tänka på att det är de som har negativa erfarenheter som skriver av sig och inte ett representativt urval av kunderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givitvis är Så dom är bemöta eller negativa av sig hör av sig. 

Citat: från Sverige radio 

(Bolaget Open Infra – tidigare Stadsnätsbolaget )

om jag inte mins rätt äger staten en del i stadnätsbolaget

Staten har lova" intenet alla " fiber dragning i hela landet . 

Någon stans har uppfyllt.  Det beror min tidigare inlägg i forum 

Alla borde sätta stopp för dessa bolag inte kan sköta åtagande . 24 månader tidigare har betala el måst fort sätta att betala någon inte får. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppfattningen att om man har problem med sin fiber är det enklare att gå via internetleverantören som i sin tur felanmäler till fiberleverantören om det behövs. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, skrev Stafstaf:

om jag inte mins rätt äger staten en del i stadnätsbolaget

Enligt Open Infras webbplats så är de helt privatägda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, skrev polken:

Jag har uppfattningen att om man har problem med sin fiber är det enklare att gå via internetleverantören som i sin tur felanmäler till fiberleverantören om det behövs. 

Dålig bemötande är del ,som ägaren av forum den hänvisar . 

En del problem är inte har någon tjänst leverantör av intenet , för man har inte fibern,  som ska sitter huset . 

Men bli lov inom 24 månader och betalar pengar under tiden 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, skrev Cecilia:

Enligt Open Infras webbplats så är de helt privatägda.

Privat ägd  eller inte 

Ska inte bemöta sin kund med respekt!

Tyvärr många inte få sin fiber i rätt tid 

 

Jag har tre vänner som vänt och vänta.  Ring och undra när får vi vad vi betalat för

Sen går företaget i konkurs.  

Inom bygg och anläggning så händer varje dag kunden står skägg i brevlådan 

 

 

Att lägga på luren, inte svar epost inom 48 timmar är och bli oseriösa företag i min värd. Det ända sätt få något tillbaka är betala en tredje del av kostnad. 

Om inte det som lov. Är andra råd sätt företaget i konkurs.  

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, skrev Stafstaf:

Dålig bemötande är del ,som ägaren av forum den hänvisar . 

En del problem är inte har någon tjänst leverantör av intenet , för man har inte fibern,  som ska sitter huset . 

Men bli lov inom 24 månader och betalar pengar under tiden 

 

 

Det framgår inte om fibern redan är på plats eller inte. Jag utgick från det förra. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Cecilia:

Enligt Open Infras webbplats så är de helt privatägda.

Men ingår tydligen i något som heter Robust Fiber som verkar vara en sammanslagning av ett antal olika aktörer på marknaden.

 

sshot-193.thumb.png.251136b81e025e18931ba85329d2d1be.png

Men om Open Infras är bra eller inte framgår ju ännu inte i tråden eftersom ingen med någon erfarenhet av dom har svarat i tråden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, skrev Laso:

Men ingår tydligen i något som heter Robust Fiber som verkar vara en sammanslagning av ett antal olika aktörer på marknaden.

 

sTa

Men om Open Infras är bra eller inte framgår ju ännu inte i tråden eftersom ingen med någon erfarenhet av dom har svarat i tråden.

 

Nja, Robust fiber har samlat en lång rad aktörer i branschen. Det drivs som ett fristående branschprojekt. Det har inget med ägande att göra. Open Infra står dock inte med på listan över aktörer på Robust fibers sida. De kanske är uteslutna eller listan inte uppdaterats. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2
23 minuter sedan, skrev Laso:

Men om Open Infras är bra eller inte framgår ju ännu inte i tråden eftersom ingen med någon erfarenhet av dom har svarat i tråden.

 

?  Ja väntar väl fortfarande på mer relevanta svar från några som verkligen HAR deras fiber indraget och vad deras erfarenhet är av avbrott på tjänsten (hur snabbt avhjälps det), kontakt med kundtjänst (timmar i telefonkö? Det går ju inte att få kontakt med dem - alls!), och hur nöjda dom är.  Men det dyker kanske upp några under sommaren som läser detta så - vi väntar!  ?  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, skrev Lighthouse2:

?  Ja väntar väl fortfarande på mer relevanta svar från några som verkligen HAR deras fiber indraget och vad deras erfarenhet är av avbrott på tjänsten (hur snabbt avhjälps det), kontakt med kundtjänst (timmar i telefonkö? Det går ju inte att få kontakt med dem - alls!), och hur nöjda dom är.  Men det dyker kanske upp några under sommaren som läser detta så - vi väntar!  ?  

Svårt med relevans när du inte angav orsaken eller mer fakta till din fråga.

Är det t ex inför eller efter ditt eget köp du frågar?

Får du t ex inte själv kontakt med dem inför ditt köp, förvänta dig inte att det går bättre efter vid problem. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen så är väldigt få som  har enfarhet,  efter som oftas bostadsbolag , bostad föreningar , kollektiva föreningar, byalag och kommunen är inblandad. 

Fiber dragning och fiber box. Vänliga kunder knappt har med göra . Med säker några undan tag 

Jag hoppas någon som har  erfarenhet .

Så vi få fram svar ??? 

 

Dom som varit drabba inom vän krests.  Fick vänta väldig längre fiber . Minst en konkurs i mellan fiber bolagen . Samma resultat . (Vi kommer snart er ) två månader blir fyra månader osv.  

Jag ska försöka få mer info om deras bolag 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, skrev Lighthouse2:

?  Ja väntar väl fortfarande på mer relevanta svar från några som verkligen HAR deras fiber indraget och vad deras erfarenhet är av avbrott på tjänsten (hur snabbt avhjälps det), kontakt med kundtjänst (timmar i telefonkö? Det går ju inte att få kontakt med dem - alls!), och hur nöjda dom är.  Men det dyker kanske upp några under sommaren som läser detta så - vi väntar!  ?  

Efter att ha läst tråden och framförallt ditt första inlägg så skulle jag, om möjligheten gavs, välja en annan fiberleverantör.

Tyvärr är det inte lika "enkelt" som att välja bredbandsleverantör då det kanske bara finns en enda leverantör av fiber.

Kanske kolla på/vänta in 5G, kolla in radiofiber osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, skrev polken:

Svårt med relevans när du inte angav orsaken eller mer fakta till din fråga.

Är det t ex inför eller efter ditt eget köp du frågar?

Får du t ex inte själv kontakt med dem inför ditt köp, förvänta dig inte att det går bättre efter vid problem. 

Tycker frågan är ganska klar, bara att läsa...En klar och tydlig rubrik också...

 

På 2020-07-18 på 13:29, skrev Lighthouse2:

Som rubriken lyder (utan att gå djupare på varför jag frågar)

-  Ni som har Open Infra som er fiberoperatör, i villan eller lägenheten, vad är er erfarenhet av tjänsten?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tyvärr verkar ju denna fiberleverantör inte vara så mycket att lita på, men tycker mig också läsa att leverantörer i det stora idag verkar ha mer och mer problem att lösa sina uppdrag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter kommande problem in den sektion ( fiber bolag ) 

Det ända rätta är skriver ordentliga papper , låta kunnig person inom juridska område vara med 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag kan inte rekommendera Open Infra.

Har haft ett par olika internetleverantörer och aldrig vart med om maken på ett som strular så ofta som Open Infras (första gången vi har fiber).

Bor på Värmdö och under ett par månader var internet nere 4-5 gånger varje vecka. Allt från 3-4h till 10-12h.

Dom har inte heller någon ”levande” kundtjänst. Det ända du kommer i kontakt med är en robot, som i slutet hänvisar dig att skicka ett mail.

Men dom lägger ut på sin hemsida efter ett tag att det är Driftstörning eller Strömavbrott. 
Fiber som ska va stabilt? Mitt gamla 56k var stabilare än vad Open Infra har visat än så länge, iaf det dom har lyckats med på Värmdö.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...