Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Facebook messenger, ta bort aktiva kontakter?


Zenon
 Share

Rekommendera Poster

Går det ej att få bort specifika kontakter som dyker upp som aktiva hela tiden i messenger, bara för att man någon gång skrivit med dom, räcker ju inte att ta bort konversationen.
Har provat olika guider jag hittat när jag googlat, finns dock inte mycket. Men inget verkar fungera, och känns ju drygt att blocka alla, ifall dom någon gång skulle vilja kontakta mig osv.
Detta är alltså personer jag inte ens har som vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där har jag också funderat på men inte hittat nån lösning.

Men, det verkar som dom försvinner efter ett tag om man inte fortsätter ha kontakt med personen.

Eller så har dom blockat mig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter bra att de försvinner efter ett tag för det verkar vara svårt, för att inte säga omöjligt, om man inte blockerar dessa personer eller företag. Se https://www.facebook.com/help/messenger-app/1064701417063145/?helpref=hc_fnav 

"Privacy and Safety in Messenger To change your Messaging Settings: Learn how to check your connection requests. Keep in mind, some messages will always reach your Chats. For example, messages from your Facebook friends, businesses you're already connected with and people on Marketplace."

 

Att man kan vilja slippa meddelanden från någon, även om den personen inte skickar oönskade bilder eller elaka meddelanden till en, finns ingen bot för under rubriken "A relationship in Messenger is making me uncomfortable. What should I do?" på samma sida.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett tag = en viss (ganska kort) tid
Det är knappast troligt att smeghead menar 10 år. Han skrev ju också "Eller så har dom blockat mig".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2020-07-19 på 14:02, skrev Zenon:

Försvinner aldrig för mig ? lr snackar du om 10 år kanske? lr vad är "ett tag" ?

En till två månader känns det som. Men jag har ingen större koll faktiskt. Stör mig inte så jättemycket på det. Just nu verkar det iaf. som jag bara har en "okänd" som dyker upp ibland men den personen har jag nyligen haft kontakt med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zenon88 hos MinHembio är nog samma person som Zenon här men det var ju intressant att se vilka svar Zenon fick där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag tar tillbaks det jag skrev förut att dom försvinner efter ett tag. Det verkar inte så. Det dök upp en som jag inte haft kontakt med på över ett år. Sorry om jag lurat någon.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...