Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ny smartTV


nhoj
 Share

Rekommendera Poster

jag har köpt en ny smart TV. jag får inte kontakt med nätet, är det någon som vet hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag lyckas inte med det, jag är inte så bra på detta, jag försöker.

Jag har kopplat till fiber. Jag har en kabel som går från TV på nedre våningen, och en TV på övre våningen. jag har en kabel till vardera TV.

Nu har jag köpt en ny TV en smart TV. då får jag svar att vi har inget nätverl

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en kabel till nya teven eller pratar du om kablar till två gamla teve?

Vad är i andra änden av kablarna?

Vad är det för teve?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

När kopplar ihop Tv varandra så brukar använda vanlig atenkabel , den är rond med två olika kontakter för serier koppla mot vägguttag eller låda ta mot tv signaler,  Tv-box för mottagning , via kabel Tv, satellit,  marksänd tv . 

Antenn förgrening har en in och två utgångar.  

 

När gäller smart Tv . Behöver ni nätvärkkabel R45 i båda ändar och Raouter eller swich,  ( fördelning låda) 

Raouten kan även sända över wi-fi 

 

Ni nämnder att" fiber " försätter jag ni en box någonstans i hus. Även box ha minst ett utag r45 ( nätverk kontakt ) kan ha mella 1-8 utag. 

Utgår man från fiber box så ha en r45 kabel till smart tv ( för test ) då kommer , sen om hela installationen från grunden , då kommer smart tv hitta Internet , därifrån så se på tv via App 

 

Anskaffa en Raouter är rekommendera , kan använda intenet ,dator , smart tv, mobiler , m.m 

 

 

 

 

 

 

Redigerad av Stafstaf
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Efter har raouter RT-AC750L802.11AC. Då blir lite lättare att koppla ett nätverk 

jag misstänker att raouten har olika färger i ( R45 kontakter )  in ingång röd/ gul,  övriga brukar svarta.  

rauoten blir en intern fördelning dosa . 

1,2,3,4 osv bruka kontakten var bak till 

Sätta olika nätverk kablar , 1 dator,  2 dator,  3 , tv box eller direkt tv , 4 något annat.  Wi-wf är dom runda annten  . 

Börja välja vilka prylar vill sätta upp . Ta en sak i taget ..  

Från fiber box till intenet gul/röd, blå  , ( kontakt Internet) det ser du inte här) om inte möjligt se vi app eller websida ( låt vara för stunden ) 

Ta koppla r45 till port 1 i rauoten . 

Typ smart Tv eller dator 

 

Följ manualen 

 

Redigerad av Stafstaf
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...