Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bluetooth


Qvirre
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Har ett problem med bluetooth. Laddade hem en App "resound smart 3 D" och så långt är allt väl.

Det här handlar om "hörapparater".

Saken är den att jag har en "Bluetooth" adapter till datorn "König v2.0 +edr" och den fungerar bra den hittar igen både min och frugans telefoner, så vi kan skicka bilder och annat .

Även bluetooth högtalare går bra.

Problemet är att när jag öppnar appen "resound smart 3 D" så är det meningen att den ska hitta mina hörapparater, men den står bara och tuggar.

"Please turn on bluetooth" jag startade om hörapparaterna jag startade om datorn,men inget hände.

Kan det vara så att bluetooth adaptern är för gammal 4-5 år jag menar det finns adaptrar som heter "V2.1 +edr" någon som har ett hum om sånt här

Qvirre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nej ingen mobitel.är inblandad.

Det är krångligare än så,jag måste få in "android" på datorn så jag skulle ladda hem en sk emulator tror jag det hette "Bluestack" och följa instruktionerna, det gjorde jag.

Det fungerade så till vida att "ReSound smart 3D" installerades och jag fick igång det,

MEN när jag öppnar appen så står den som sagt bara och tuggar "Please turn on bluetooth"

allt det här hittade jag på resounds webbplats. jag ringde faktiskt och prata med dom, och fick veta att min "Huawei" inte var kompatibel, och eftersom jag inte har planer på att byta mobil än,så tänkte jag ok jag tar hem appen på datorn istället.

Så vad jag har kommit fram till är att Hörapparaterna inte är kompatibla med bluetooth adaptern, och då kommer frågan om det finns nån nyare adapter än den jag har, dom flesta jag tittat på heter i princip samma, ja det fanns nån som hette v2.1+edr.

Qvirre

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Qvirre:

Problemet är att när jag öppnar appen "resound smart 3 D" så är det meningen att den ska hitta mina hörapparater, men den står bara och tuggar.

"Please turn on bluetooth" jag startade om hörapparaterna jag startade om datorn,men inget hände.

"Please turn on bluetooth" - Apparater behöver kunna "hittas" och ofta (alltid?) behöver de som ska kommunicera med varandra "paras ihop". Ett tips är att kolla instruktioner för hörapparaten och se vad som gäller för den.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ja du ChristerE,resound har en webbsida,hjälp och support för hörapparater  och tillbehör,som är jätte bra.

Men problemet är att alla appar är till för mobiler, och som jag sagt min mobil var inte kompatibel.

så jag bestämde mig för att ladda hem appen på datorn.

Men som du kan se här ovan var inte det, det lättaste,men det gick.

Men när jag öppnar den så tuggar den bara på,"please turn on bluetooth" och därför antar jag att det är nå fel med Bluetooth adaptern,ska ska skaffa en annan nyare så får jag se hur det går.

Resound har även bra telefon service som jag pratat med.

Qvirre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev ChristerE:

Ett tips är att kolla instruktioner för hörapparaten och se vad som gäller för den.

 

15 minuter sedan, skrev Qvirre:

E,resound har en webbsida,hjälp och support för hörapparater  och tillbehör,som är jätte bra.

Och vad anges då för hörapparaten. Är Bluetooth alltid aktivt? Krävs det någon inställning för att den också ska kunna "hittas"? Hur gör man för att "para" den?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluestack är ju ungefär som VirtualBox/VMware, ett sätt att köra ett annat operativsystem som gäst på en värddator.

Blåtand-adaptern är ju ansluten till värden "i första hand". För att gästen, dvs. Bluestack, ska få tillgång till den så måste värden "släppa" den, eller dela med sig av den. Har du koll på att så är fallet?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, skrev Cecilia:

Är Bluestack kompatibel med din Bluetooth-adapter?

Har ingen aning,hur tar jag reda på det???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, skrev Mikael63:

Bluestack är ju ungefär som VirtualBox/VMware, ett sätt att köra ett annat operativsystem som gäst på en värddator.

Blåtand-adaptern är ju ansluten till värden "i första hand". För att gästen, dvs. Bluestack, ska få tillgång till den så måste värden "släppa" den, eller dela med sig av den. Har du koll på att så är fallet?

Har inte så mycke koll alls då det gäller det här :) hur delar man med sig,eller släpper man,vet bara att det funkar med externa grejer.

Om jag förstår dig rätt,är det här en intern "uppgörelse"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat sätt att köra Android på en PC är att använda Android-X86.

Har man ingen dator till övers för detta kan man köra via VirtualBox.

Dock lite pyssel med detta och det kan finnas värdiga virtuella maskiner men jag vet inte hur aktuella de är.

 

https://www.android-x86.org

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tack för alla svar.

Tänkte bara tala om,att jag lånade sonens mobil och laddade hem appen: "ReSound smart 3 D" och det var inga som helst problem.

Hörapparaterna hittades igen på direkten.

Så vill jag ha den appen, så blir det nog att byta telefon i alla fall :)

Kan också upplysa om att "ReSound" har samarbete med "Iphone" så skaffar jag en sån kan jag streama radio och annat direkt till hörapparaterna.

Qvirre

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...