Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
pefra

LÖST Systemåterställning avstängd

Rekommendera Poster

pefra

Systemåterställningen har blivit avaktiverad, troligen vid uppdateringen av Win 10 vers. 2004.

Tappade alla kontrollpunkter som man kan gå tillbaka på. Är detta möjligt ? eller är det något

annat skumt som har stängt av det ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
pefra

Ja, aktivera systemåterställningen samt skapa en kontrollpunkt är inte problemet (första länken),

utan problemet är att få tillbaks kontrollpunkter man hade innan.

Om det är så, så är det dåligt av dom att inte se till att dessa finns kvar efter uppdatering.

Bara att försöka komma ihåg det här till nästa gång.😂

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Vid de stora uppdateringarna till ny version tas alltid de gamla återställningspunkterna bort eftersom de inte längre går att använda när Windows har ändrats så mycket. Däremot så har man under en kortare tid möjlighet att återställa Windows till det läge som rådde innan den nya versionen installerades. Jag vet inte men kanske att även de gamla återställningspunkterna då kommer fram.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
pefra
Postad (redigerade)

Spelar ju ingen roll om de inte fungerar i Win10 vers.2004 som du säger Cecilia.

Förstår /Tack

Redigerad av pefra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tomas E

Plötsligt har jag insett vikten av att ha ett separat backup-program. Har inga problem än så länge som gör att jag behöver återgå, men jag gör nog en ny full backup av C så jag inte blandar gammalt med nytt, bara för att.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...