Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telefonapp på dator kan inte avinstalleras


BeritElisabet
 Share

Rekommendera Poster

BeritElisabet
Postad (redigerade)

Har installerat Microsofts telefonapp på datorn för att kunna länka och överföra.. Appen är "stum" och hur jag än försöker avinstallera den blir den kvar. Ser via kontrollpanelen att jag har ett antal  (9 st)  "Microsoft visual C++ 2005  och  2008 redistributible" som kan avinstalleras. ikonen visar en blå rektangel på högkant (telefon?) i en textruta. 

Vågar jag avinstallera, eller kan dessa CC++ ha en annan funktion. Verkar konstigt att det finns så många just nu när jag jobbar för att avinstallera telefonappen.

Redigerad av BeritElisabet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BeritElisabet
Postad (redigerade)

Tack, jag törs ju inte heller. Men vill så gärna kunna installera en fungerande "din telefon" i stället för den som inte säger varken bu eller bä... 

Redigerad av BeritElisabet
felstavning
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BeritElisabet

Jag får tydligen resignera. Och det finns ju viktigare saker i livet än att kunna parallellkoppla telefon och dator. Var sig fungerar ju enheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BeritElisabet

Mirakel finns! Efter en natt i lugn och ro utan klåfingriga försök att vare sig avinstallera eller reparera var det plötsligt liv i den stumma appen! Den fungerar och utför sin uppgift föredömligt. Är så glad att den vägrade att låta sig avinstalleras. :) ? 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det skulle möjligtvis kunna bero på den senaste uppdateringen. För när jag tittar i Tillförlitlighetshistoriken ser jag att jag fick en uppdatering av YourPhone-appen i fredags: "2020-06-05 00:22
Installationen är klar: Följande uppdatering har installerats. 9NMPJ99VJBWV-Microsoft.YourPhone." Så nu har jag version 1.20051.93.0 av DinTelefon ser jag i CCleaner.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BeritElisabet

Nu kollade jag, och meddelades att uppdateringen inte kunde utförar men något har ju ändå hänt och allt fungerar. Hoppas det fortsätter så. Nu visas ju trots allt bara en gul varningstriangel och inte en röd fylld cirkel med ett kryss. 

Tack snälla för tipset!. Historiken visar dessutom att appen verkligen har fungerat tidigare och plötsligt bara slutat. 

 

Tack till er alla, för svar och tips,!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...