Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobil router med autostart?


Pegee
 Share

Rekommendera Poster

Hej.
Jag söker en router att ha i bilen för att få wifi där. Men jag vill ha en som automatiskt startar
när jag slår på tändningen. Jag har en äldre Huawei som jag manuellt måste "väcka" varje
gång jag startar bilen. Det finns ju ett batteri i den, men det håller inte hur länge som helst.
Det bästa vore en mobil router som bara är kopplad till tändningen. När jag startar bilen
så kommer också routern till liv. Finns det någon sådan med "autostart"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om den du har går att konfigurera för just detta via dess webbgränssnitt.

Gjorde så med den jag Huawei jag har i bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope! Bra förslag, tänkte inte på det, men det är en nit. Den inställningen finns inte
på min gamla burk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla efter stationär router med inbyggt modem eller uttag för USB-modem istället. De startar automatiskt vid strömavbrott.   Det finns de som drivs med 12V via externt nätagg. Ersätt nättagget med anslutning till bilens 12V. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Pegee:

Nope! Bra förslag, tänkte inte på det, men det är en nit. Den inställningen finns inte
på min gamla burk.

Jag har för mig att det inte var en inställning som i klartext betydde att den ska startas när den får laddning utan något angående energi....? Typ stäng av efter viss tid som det inte är någon data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev Mikael63:

Jag har för mig att det inte var en inställning som i klartext betydde att den ska startas när den får laddning utan något angående energi....? Typ stäng av efter viss tid som det inte är någon data.

Jodå, den inställningen har jag hittat och testat. Men det verkar inte som om den har någon påverkan på on/off tyvärr.
Så det lutar väl snarast åt det som polken  skrev, en stationär router med modem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...