Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Glömmer allt efter uppstart


Orlodoffa
 Share

Rekommendera Poster

Hej, har en ASUS i7 med Windows 8 uppgraderat till Windows 10. På sistone (kan inte säkert koppla till någon Windowsuppdatering) så har den lite fuffens för sig vid uppstart

A) Om jag stänger locket och öppnar en stund senare så har alla program släckts ner, ex Edge och Chrome - när jag öppnar dem så får jag en fråga om jag vill återtställa sidorna - vad jag minns från tidigare så stängdes inte allt ner

B) Inlagda lösenord -för ex. dagstidning försvinner, samma minnesbild där, dvs att lösenordet fanns kvar tills jag själv raderade webbdata

C) Med ojämna mellanrum startar datorn upp med automatisk diskreparation - kanske var 30:e uppstart, aldrig råkat ut för detta tidigare

 

Har letat efter batteriinställningar o annat som skulle kunna påverka detta men hittar inget

 

Skulle kunna formatera om hårddisken, men det är ett j-kla bök, + att jag är osäker på om jag får tillgång till min Windows 10 fria uppdatering om jag startar från scratch - någon som vet?

Mvh Orlodoffa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)


 

5 timmar sedan, skrev Orlodoffa:

Skulle kunna formatera om hårddisken, men det är ett j-kla bök, + att jag är osäker på om jag får tillgång till min Windows 10 fria uppdatering om jag startar från scratch 

Hej,
Någonting verkar vara korrupt med ditt Windows. Prova instruktionerna nedan.

https://youtu.be/t8m6poPpKD0

 

Redigerad av Thirteen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...