Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Office 365


cybertears
 Share

Go to solution Solved by cybertears,

Rekommendera Poster

cybertears

Tråden borde kanske egentligen ligga i  kategorin "Avreagera dig!" men eftersom att det gäller 365 så såg jag ändå detta som ett bra val.

 

När man jobbar i word och delar ett dokument med andra så finns där ett kommentarsfält som man kan använda där man kan lägga kommentarer.

Jätteanvändbart tänkte jag, om jag lägger en kommentar så borde dem jag delar dokumentet med få en notis om att man lagt en kommentar men tydligen så får användarna inte det.

de får ingen notis alls någonstans. går jag in i min onedrive och väljer information så kan jag se att klockan för meddelanden är påslagen.

 

information.png.781fce2f90d0b8df6adb046f0cd25bde.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cybertears

tyvärr inte, det är inte i själva dokumentet som jag kommenterar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cybertears

Via webben går jag till min onedrive, högerklickar på dokumentet och väljer där fliken "information" där har jag ett kommentarsfält, jag kommenterar alltså inte i dokumentet. 

 

onedrive.thumb.png.2fe918c490c96a72fdd82f68381ca3de.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det är alltså en kommentarsfunktion i OneDrive och har väl inget att göra med Office-paketet om jag förstår det rätt.

 

Det står något om att aktivera kommentarer på sidan https://support.office.com/sv-se/article/lägga-till-kommentarer-i-icke-office-filer-i-onedrive-8c4990da-a888-4d3e-a09e-d1884f86f628?ui=sv-SE&rs=sv-SE&ad=SE

Citat

Obs!: Kommentarer visas bara i informations fönstret i vyn filer i OneDrive. Du kommer inte att se kommentarer i informations fönstret om du befinner dig i den delade vyn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cybertears
5 minuter sedan, skrev Cecilia:

Okej, det är alltså en kommentarsfunktion i OneDrive och har väl inget att göra med Office-paketet om jag förstår det rätt.

 

Det står något om att aktivera kommentarer på sidan https://support.office.com/sv-se/article/lägga-till-kommentarer-i-icke-office-filer-i-onedrive-8c4990da-a888-4d3e-a09e-d1884f86f628?ui=sv-SE&rs=sv-SE&ad=SE

 

Precis, kommentarsfältet är aktiverat och även aviseringar, men ändå så blir inte användare aviserade om man gjort en kommentar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det ha att göra med att det är "delad vy" som det står i citatet i mitt förra inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
cybertears

varit i kontakt med MS för att få ett svar och där finns ingen tanke bakom att användarna ska få en avisering, vilket jag tycker är kasst men nu fick jag veta det iaf. 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...