Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flera meddelanden från olika e-postadresser skickas till samma e-postadress


Olle Gustavsson
 Share

Rekommendera Poster

Olle Gustavsson

Sedan cirka en månad har jag råkat ut för att minst två gmail-adresser kopplats till min ordinarie. På min ordinarie adress n.n@gmail.com får jag åtminstone meddelanden till nn@gmail.com och nn2@gmail.com.  Jag har inte upprättat dem och jag har inte heller behörighet att  komma åt dem. I sig har meddelanden varit tämligen oskyldiga som förslag till datings från damer, som jag nog skulle passa bättre som farfar/morfar till samt att jag beställt varor eller tjänster som måste bekräftas, senast i dag PlayStation. Eftersom jag aldrig bekräftar något, som jag inte beställt, så har hittills inget hänt.

Min fråga är:

Hur kan jag komma åt de aktuella kontona utan att mitt ordinarie konto förstörs?

Vänliga hälsningar

Olle Gustavsson

Redigerad av Cecilia
Tagit bort mejladresser, det är privat information /Cecilia, moderator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olle Gustavsson

Tack för informationen i det första fallet, vilket innebär att jag bör överväga att byta namn till exempelvis något med skiljetecken i eller liknande. Det andra återstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cluster:

Gmail struntar faktiskt i punkter (för konton/inkommande epost) i den del som är före @-tecknet 

Se https://support.google.com/mail/answer/7436150?hl=en 

 

Så nn@gmail.com är detsamma som n.n@gmail.com 

 

Dock borde du inte få in epost skickat till nn2@gmail.com så det låter skumt.

 

 

Den här frågan har varit uppe tidigare och då som nu får jag så sent som idag e-post till min förnamn.efternamn@gmail.com men som avser en namne boende i Finland.

Idag en påminnelse från Klarna angående fiskeutrustning och jag har tidigare fått leveransbesked för de prylarna.

Tidigare frågor om fotbollsträning.

Att någon skriver fel e-postadress för att ställa frågor om fotboll kan ju hända men min namne bör ju rimligen känna till sin egen e-postadress och ange den när man beställer något på nätet?

 

Kan det vara så (illa) att min namne har förnamn.efternamn1@gmail.com tro?

 

Eller, nu när jag läst Cecilias länk, förnamn_efternamn@gmail.com?

Tillägg: nä den går i retur

 

 

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga med google är att man kan skapa unika adresser om man vill. Lite OT i detta fallet, för nn2 har jag ingen förklaring på.

Däremot så kan man alltid skriva

min.adress+whateveryoulike@gmail.com

och det kommer komma fram till min.adress@gmail.com

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...