Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
zenap81

Dela ett Blad i "två" delar

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej!

 

Jag har 2 tabeller på ett blad. När jag filtrerar den ena försvinner den andra.

 

Kan man dela ett blad på något bra sätt så jag alltid ser den högra informationen även om jag filtrerat i den vänstra tabellen?

 

/E

 

Redigerad av zenap81

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej.

En filtrerad tabell  döljer rader, och de är gemensamma för allt på sidan.

 

En variant är att lägga tabellerna på olika blad.

Sen går du till 

VISA->fönster->Nytt fönster

Nu har du Två "virtuella" kopior av ditt dokument. Nu kan du lägga böckerna bredvid varandra.

VISA->Ordna alla (sida vid sida eller Lodrätt + vid behov "Fönster för aktivt").

Om du visar Blad1 i det ena och Blad2 det andra fönstret så kan du se dina båda tabeller samtidigt utan att de påverkar varandra (kolla även synkroniserad rullning om du är intreserad av det).

 

En annan variant om du bara vill se data, inte ändra (kräver nyaste excel)

Ha dina grunddata någon annan stans och använd formeln FILTRERA()

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ibland, beroende på de data man har, samla ihop det i Pivottabell och där filtrera/summera det. Det fungerar som sagt inte alltid på alla typer av data.

Bra förslag från Mh2.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...