Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Smart Switch


GOO
 Share

Rekommendera Poster

Har tidigare framgångsrikt synkroniserat kalendern i MS Outlook med kalendern i Samsung S9+ med hjälp av Samsungs Smart Switch. Nu fungerar det inte länge. Tror att det har att göra med en uppdatering till ver 4.2.20013.2 i datorn och ver 3.7.04.4 i telefonen. Programmet  tycks arbeta på normalt men inget förs över. Ibland kommer det upp att 50% av kalendern i Outlook har ändrats, vilket inte stämmer. Outlook kalender är markerade i såväl dator som i telefon.

Någon med samma erfarenhet eller förslag på lösning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har MS Outlook installerat på jobbardatorn.

Mötesinbjudningar som "trillar in" där vill jag se i min Google-kalender.

Google-kalendern kommer jag åt bl.a. från min Samsung S9 men givetvis även andra enheter.

Den kalendern (googles) delar jag med min fru.

Hon kan då se när jag ex. har ett möte och anpassa sig efter det, om det skulle behövas av olika anledningar.

Detta löser jag med OGCS.

https://phw198.github.io/OutlookGoogleCalendarSync/guide/install

Fungerar jättebra. Är gratis men innebär då att en sk. "splash-screen" visas när programmet startar och man får någon påminnelse typ en gång i månaden.

OGCS är alltså installerad på jobbardatorn varför den måste vara igång för att synkning ska ske. Den hämtar (tror jag) händelser från Outlook "i datorn" och inte från någon server.

Jag synkar bara åt ena hållet, dvs. jobbet till privat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mikael och tack för ditt förslag på lösning. Google-kalender ligger väl ute i det så kallade molnet och det är jag lite allergisk mot. Avvaktar tills det blir en ny uppdatering av Smart Switch. Dom brukar vara ganska frekventa. Blir Smart Switch-felet för långvarigt och besvärligt har jag ditt förslag i minnet. Tack!

Mvh/GOO

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte en Samsung-mobil utan jag läste på Samsungs webbplats om Smart Switch och då beskrivs det som ett program som är till för att flytta data från en gammal mobil till en ny samt göra backup till en dator. Inget om att det du vill göra ska kunna fungera så det kan ju tänkas att Samsung har ändrat inriktning på programmet och inte längre tycker att det är intressant att kunna synka kalenderinfo mellan datorn och mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Jag har inte en Samsung-mobil utan jag läste på Samsungs webbplats om Smart Switch och då beskrivs det som ett program som är till för att flytta data från en gammal mobil till en ny samt göra backup till en dator

Ja, så har jag använt appen.

Skulle bli tokig att göra detta manuellt varje gång en kalenderhändelse ska synkas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia. Det kan ju vara som du skriver eller så är det ett fel i uppdateringen. Pratade med Samsung igår men det ledde inte någonstans. Jag har använt denna synkroniseringsmetod i flera år, först med Kies med när Galaxy s6 kom (tror jag) blev det Smart switch. Nu har jag kommit dit hän att jag kan lägga till en händelse i datorns Ms outlook-kalender och synka med telefonen i två steg. I första steget säger programmet att 50% av kalendern i Outlook har ändrats, vilket är fel eftersom bara en post lagts till. Då raderas kalenderuppgifterna i telefonen. När jag synkar ytterligare en gång säger programmet samma sak med då går alla uppgifter från datorn in i telefonens kalender. Går f.n bara att synka på ett håll.

Mikael. Håller med dig. Manuell synkronisering fungerar inte. Bara en felkälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna information finns i programmet. Så synkoniseringsmöjligheten borde finnas kvar

Vad är Smart Switch?

Med Smart Switch kan du enkelt säkerhetskopiera personliga data och de inställningar som finns sparade på din enhet. Du kan även återställa säkerhetskopieringen till en ny enhet och uppdatera enhetens programvara till den senaste versionen. Med Smart Switch kan du göra följande:

• Säkerhetskopiera enhetens data

• Återställa enheten med hjälp av en säkerhetskopiering

• Synkronisera med Microsoft Outlook

• Uppdatera enhetens programvara

I-asterisk.png För bärbara enheter är endast funktionen för programvaruuppdatering tillgänglig.
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...