Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Digitalmöte/sammanträde


Hämtaren
 Share

Rekommendera Poster

Nu tycks det bli mer inne att hålla möten via nätet. Vi ser alla när det gäller Coronan att regeringen håller kontakt med folk och företag ute i landet på det sättet.

Jag höll själv ett sådan i måndags (16/3-20). Hade fått tips om programmet ZOOM vilket jag laddade ner och mötet fungerade OK för oss 5 som deltog från olika platser i landet. Eftersom jag inte känner till annat och inte sett några tester vill jag fråga dig som finns här om din erfarenhet. Jag har efter mötet fått tips på ett som heter Teams men ej provat. Har något sett några tester av liknande program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Vi har använt zoom i över ett halvår för möte varje vecka. Har fungerat bra. Jag vill dock minnas att gratisversionen är begränsad till 30 eller 40 minuters möte. Tror att det är 30. Skype fungerar ju också bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kör fortfarande skype for business. Mest för att det redan är integrerat med telefonin så folk kan ringa in och behöver inte ha dator med sig. Men jag tror vi kommer byta till Teams så småningom. Verkar inte helt rimligt att man väljer helt ny leverantör när vi ändå är så beroende av office, onedrive, sharepoint etc osv.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, skrev MH_:

Jag är ganska säker på att det är integrerat i både Teams och Zoom. 

Nu hittar jag naturligtvis bara inbjudningar till Zoom-möten när jag kollar (där finns det alltid ett telefonnummer att ringa in till). Men det går ju att Ringa ut med Teams så det borde gå att ringa in till möten också.

 

De flesta har en smart mobil där Teams-appen går att ladda ner. Så man behöver inte ens har nåt nummer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slack för chat, det leder de på än må jag säga. (om än discord, telegram osv är bra på sina sätt)

Men teams. Skype gör de rätt att slänga i graven, tiden har passerat och gått förbi det programmet med många steg.

teams kommer vinna mark eftersom det ingår i många abb som företag redan har.

Slack kostar då extra för företagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...