Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Epic Games Store ger bort Kingdom Come: Deliverance


Flyfisherman
 Share

Rekommendera Poster

NH: https://www.nordichardware.se/nyheter/kingdom-come-deliverance-egs.html

 

Citat

Denna vecka erbjuder Epic Games Store två olika speltitlar som användare kan klicka hem och spara i sitt spelbibliotek utan att behöva öppna plånboken, dessa inkluderar Kingdom Come: Deliverance och Aztez.
 

Epic Games Store fortsätter erbjuda nya speltitlar utan kostnad varje vecka. Förra veckans titel Farming Simulator 19 har nu ersatts med RPG-spelet Kingdom Come: Deliverance och hybridtiteln Aztez.

Kingdom Come: Deliverance lanserades för första gånger den 13 februari 2018 och möttes med generellt positiv kritik och mottog flera Game of the Year-priser.
Rollspelet tar plats i en öppen värld och spelaren axlar rollen som Henry, en överlevare av en attack på sin hemby som svär att hämnas handlingen som förstörde hans barndomshem.

Utvecklaren Warhorse Studios har gett spelet en historiskt korrekt inriktning och dess vapen, stridstekniker och arkitektur håller sig trogna till 1400-talets Böhmen.

..//..

 

Epic Games Launcher som krävs för att installera deras speltitlar hämtas gratis här för PC Windows och Mac:

https://www.epicgames.com/store/en-US/download:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är trist att man måste installera massa "launchers" för att spela spel nu för tiden.

 

Jag har börjat bli mer och mer sugen på Nvidia GeForce Now som tydligen skall kunna köra spelen från "mååålnet" så man inte behöver installera massa saker på ens dator. Och det är enligt mig det som lockar mest med en sådan tjänst.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bygger inte dessa molntjänster på att du ska betala en avgift varje månad? Dvs. istället för att köpa ett spel blir det snarare en form av hyra, där du får betala upprepade gånger för att spela ditt favoritspel? Det är möjligt att jag missuppfattat detta, men personligen föredrar jag att köpa ett spel en gång och därefter välja när och var jag vill spela det utan att drabbas av fler avgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelen med GeForce Now är tydligen att dom har inget eget spelbibliotek, istället så "hyr" du en dator som har Steam och andra spel-launchers installerad på. Så du kan spela de spel du redan har. Och skaffar du en riktigt rejäl speldator hemma, så kan du sluta betala dem och fortfarande spela dina Steam spel på din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2020-02-17 på 08:00, skrev .M:

Jag tycker det är trist att man måste installera massa "launchers" för att spela spel nu för tiden.

 

Jag har börjat bli mer och mer sugen på Nvidia GeForce Now som tydligen skall kunna köra spelen från "mååålnet" så man inte behöver installera massa saker på ens dator. Och det är enligt mig det som lockar mest med en sådan tjänst.

Nja det är i princip 5 st. sk. launchers jag har och ser inga problem med detta:

Steam - där jag har dom flesta spelen, Origin (Battlefield, Crysis etc), Uplay (Far Cry, Assassin's creed etc) och Epic Games (Metro 2033, Metro Exodus etc).

Glöm inte att Epic Games har utvecklat Unreal Engine och denna spelmotor som används i många moderna och grafikintensiva spel - är helt gratis att använda, men kräver en viss avgift för att sälja något.

 

Cry Enginge, (skaparna bakom Crysis bl.a.) den mest extrema grafikmotorn som kanske finns, denna är gratis att använda, (Full source code • All engine features • Access all platforms), men man ingår ett avtal på roaylties för varje såld kopia, men alla verktyg är fullständigt gratis att använda oavsett om du utvecklar ett spel eller vill göra en 3-D genomgång för ditt nästa husbygge., men man kan köpa till olika färdiga  bas-projekt så man sliper uppfinna hjulet en gång till, men ej nödvändigt.

Andra har utvecklat sina egna spelmotorer för miljoner dollar tex. Rockstar games och grafiken är häpnadsväckande. (GTA V och nu senast Red Dead Redemption 2).

 

Grejen är att även om man köper ett spel via Steam och det är ett från början ett Ubisoft från Kanada spel som tex.Far Cry 3,4 och Far Cry Primal, Assanins Creed etc), så kommer automatiskt att Uplay launcher att öppnas ändå.

Men nu har jag aldrig köpt några spel direkt från någon av dessa, utan alltid via Prisjakt och fått koden via e-mail och därigenom aktiverat dessa i respektive launcer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cry Engine demo om bla. vad man kan göra

 

How to Build a Basic Game in CRYENGINE - FlappyBoid Tutorial Introduction

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...