Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vbkod i exel


nisse24
 Share

Rekommendera Poster

hej  om jag har 1 2 3 i en kolumn i exel så vill ja att den skall med  kod  lägga sig på  en rad sen när jag trycke nästa gång skall den lägga sig i raden under

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du behöver förtydliga vad det är som du vill göra. Vad är det för rad som du vill ha markören på och vad är det du ska trycka på för att hamna på raden under?

 

Normalt när man trycker ENTER kommer den aktiva cellen bli den på raden under, men jag gissar att det är något annat som du vill uppnå med vb kod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, skrev Automan:

Hej!

Du behöver förtydliga vad det är som du vill göra. Vad är det för rad som du vill ha markören på och vad är det du ska trycka på för att hamna på raden under?

 

Normalt när man trycker ENTER kommer den aktiva cellen bli den på raden under, men jag gissar att det är något annat som du vill uppnå med vb kod.

Hej om vi säger att i cell b1 står det  typ 1 cell b2 står det 2 cell b3 står det 3 dom vill jag med vbkod att dom hamnar på typ på d1 e1 F1 att nästa gång jag trycker på en knapp skall det komma på raden under   där det är tomt det skall fylla på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...