Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

felkod 0x80248014 vid uppdatering av microsoft security essentials


a128
 Share

Go to solution Solved by a128,

Rekommendera Poster

Jag får i rubriken felkod vid uppdatering av  microsoft security essentials  att network connection saknas trots att internet finns

 

samma felkod på en toshiba laptop satelite R50 C  Windows 7 32 bit

som på en stationär dell-dator Optiplex 760  Windows 7 64 bit

 

har följt guiden i denna youtube länk   https://youtu.be/hc4NSiardOA

 

?

Redigerad av a128
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har gett upp, fick felkod 0x80240022  istället

 

skräpet är utslängt och ersatt av  freeAVG

Redigerad av a128
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anand Khanse skrev visserligen "You may receive this error while using MSE on Windows 7 or even when running Windows Update on Windows 10/8/7" men jag tror iaf att du kör Windows 7. Gör du det? Felkoden 0x80240022 brukar tyda på ett fel i registret eller ett fel med Windows updates. Se  https://www.sevenforums.com/windows-updates-activation/402262-kb2670838-x64-wont-install-error-code-0x80240022.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • Solution

lite uppatering sen sist:

 

Lösningen på problemet med microsoft security essentials   är uppdatering till senaste servicepack och  de flesta uppdateringar manuellt eller automatiskt  för Win7/ x86/ 64

 

följden av detta är att bank-id tom. version  7.7.1  inte fungerar .  men ver. 7.8.0  eller senare som inte fungerat nu fungerar ?

 

om någon behöver en äldre version av just bank-id så kan jag skicka fil, jag har ver.:

6.0.1

7.0.1

7.7.7

7.8.0

7.9.0

Redigerad av a128
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det tog ett halvt år så tack för svaret "ja" på min fråga om du (fortfarande) körde Windows 7! Då var jag i alla fall inte ute och cyklade med min länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...