-
Liknande Innehåll
-
Av MS1
Hej.
Jag har ett problem som jag inte blir klok på, jag har filmer på mina barn på mobiltelefonen och de är i formatet MP4 och jag har försökt att hitta nåt gratis program för att kunna bränna in dom på en DVD skiva för att kunna se dom på tv:n.
Jag har provat en del program men endera så klarar dom inte av MP4 eller så kostar de en hel massa pengar.
Så finns det nåt bra men enkelt program där man kan bränna in MP4 till DVD?
Tack
Mvh Mikael
-
Av AnnaK
Hej,
Söker efter ett program att ladda ner för att redigera och konvertera film.
Läste ett tips om ett program som hette Format Factory men blev osäker på var jag vågade ladda ner det. Mitt virusprogram varnade.
Tipset fanns här: https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.701339/format-factory-konvertera-filmer men hänvisningen till nerladdningen fungerade inte längre.
Ska ha programmet till lite olika projekt;
Jag har en fil i MPG som jag vill kunna klippa och gärna konvertera till annat lämpligt format.
Vill också kunna skapa egna små filmer från såväl foto och småfilmer som jag fotat/filmat med Iphone. Har för flera år sen använt windows Movie maker och där fanns funktioner som klarade det jag beskriver ovan samt att man kunde lägga in övergångar, lägga till ljud etc.
Vad har ni för tips på gratis program som kan klara mina önskemål?
Tack på förhand!
-
Av Mathias G
Någon som har samma problem som jag?
Jag kör Debian 10. När jag streamar någon form av video fryser datorn och går endast att stänga av på power knappen. Det spelar ingen roll om jag streamar ett videoklipp på en webbsida eller om jag streamar via t.ex. Youtube. Systemet är uppdaterat senast i går men ingen bättring så det måste vara något i själva systemet som inte stämmer överens.
Tack på förhand!
/Mathias
-
Av pellepär
Hej,
Blir knäpp på instagram videos på den stationära datorn. Se bifogat foto för hur det ser ut. Om jag uppdaterar sidan flera gånger går det oftast till slut. Jag har försökt rensa cache och installerat om instagram, kollat så allt är uppdaterat etc. Händer bara på instagram, av de sidor jag besöker dvs :). Kör Firefox och windows 10. Tack på förhand!
-
Av DePhaz
Jag upptäckte något konstigt nu på kvällen. Var inne på en hemsida och läste lite forumtråd. Upptäckte då att vissa medlemmar hade vita rutor i sina inlägg och undrade vad det handlade om. Gick till mobiltelefonen och upptäckte då att det var "inbäddade" Youtube klipp, eller rättare skrivet bilden som talar om att det finns ett filmklipp och som man klickar på för att starta. Gick tillbaka till datorn och testade med Epiphany men där saknades en plugin. I Firefox fungerade det men jag tycker inte om denna webbläsare då den är totalt värdelös när det kommer till filmklipp. I vart fall på min dator.
Så tillbaka till Google Chrome och kikade på lite olika ställen. Här på Eforum visades allt korrekt men i ett annat forum var det likadant, en tom ruta. Kikade på fler platser och på själva Youtube och där fungerar det som vanligt. Så varför blir det bara en tom (oklickbar) ruta på vissa forum? Vad jag förstår är det flash som spökar men jag kan ju inte uppdatera det separat under Linux (Ubuntu). Och även om jag uppdaterar till version 14.04 (vilket jag ska göra när jag får semester och tid till det) så kommer jag fortfarande inte att kunna uppdatera flash. Detta är mycket underligt...
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemutvecklare till RiksdagsförvaltningenStockholm (Län)
- Teknisk produktägare inom webb till Sanoma Utbildning, StockholmStockholm (Län)
- KommunikationsteknikerÖrebro (Stad)
- Arbeta med tillsyn av informations- och IT-säkerhetUppsala (Län)
- .Net utvecklare till Autocom, TrollhättanTrollhättan (Kommun), Västra Götaland
- Systemutvecklare till Riksdagsförvaltningen