Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MP4 med filtillägg (.PL) ?


BatsBalloonAgent08
 Share

Rekommendera Poster

BatsBalloonAgent08

Hej, jag undrar hur några av mina video filer MP4 helt plötsligt får filtillägget (.PL)  Går inte att öppna i windows Media  player . 

Jag har HP.PC Windows 10.

Hur öppnar jag dom?  Går heller inte att återställa till ursprungsformatet. Tacksam för tips.

 

Vänligen

BatsBalloonAgent08 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du öppna någon av dem, en med liten filstorlek, med Anteckningar och ta en skärmdump på den översta raden och posta här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BatsBalloonAgent08
3 timmar sedan, skrev Mikael63:

Kan du öppna någon av dem, en med liten filstorlek, med Anteckningar och ta en skärmdump på den översta raden och posta här?

 

 

Redigerad av BatsBalloonAgent08
Blev fel, laddar på nytt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BatsBalloonAgent08
3 timmar sedan, skrev Mikael63:

Kan du öppna någon av dem, en med liten filstorlek, med Anteckningar och ta en skärmdump på den översta raden och posta här?

 

S3180024 Panasonic 2020 01 28.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den var knepig..

Hittar ingen PLST och inte heller något om 50 4C 53 54 som bör vara motsvarande i hex.

 

.PL tänker jag som en PlayList till något program.

Har du använt något "nytt" program för att kolla på klippen eller för att organisera dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev BatsBalloonAgent08:

jag undrar hur några av mina video filer MP4 helt plötsligt får filtillägget (.PL)  Går inte att öppna i windows Media  player . 

Jag har HP.PC Windows 10.

Hur öppnar jag dom?  Går heller inte att återställa till ursprungsformatet. Tacksam för tips.

Hur öppnar du filerna, med dubbelklick? Stämmer inte filändelsen med en association till ett lämpligt program fungerar det förstås inte då. Men är filens format korrekt brukar det gå att dra och släppa filen till det startade programmet, eller välja Arkiv > Öppna. Då brukar inte filens ändelse spela någon roll.


Du skriver att det inte går att återställa till ursprungsformatet. Menar du då att det inte går att ändra filändelsen till det som en MP4-fil ska ha? Om du menar filens ursprungsformat, hur ser du i så fall att det blivit ett annat format? Är det fortfarande en korrekt MP4-fil borde tipsen i första stycket fungera.


Det jag hittar om ändelsen .PL är att den hör ihop med filer för scriptspråket Pearl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael63 ställde en bra fråga så svara på den BBA08. Även jag tolkar förresten PLST som Playlist. Här är i alla fall några tips

https://www.yodot.com/blog/what-to-do-when-mp4-file-wont-play-on-windows-media-player

Utanför ämnet

.pl för mig betyder Polen, typ https://www.polska.travel/pl eller http://docplayer.pl/56780952-Zarys-antropologii-w-nauczaniu-sw-ambrozego-z-mediolanu.html

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BatsBalloonAgent08

Hej :) Tack för alla svar. Jag ska under dagen kolla upp filen MP4 (.PL) Är inte så bra på det här med IT ,datorteknik.

Återkommer när jag begriper lite mer. Jag har under gårdagen 28/1  försökt att öppna filen i ett video converter program AVS4you, men utan resultat. Filen såg likadan ut efter det.

 

Vänligen

BatsBalloonAgent08?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BatsBalloonAgent08

Jag försökte öppna filen idag i en annan mediaspelare AVS4you mediaspelare fick då till svar att  filen är skadad.

Tar bort mina MP4-filer med (.PL)  från datorn, och kör en fullständig datorgenomgång med mitt säkerhetsprogram.

Tack än en gång för alla svar och tips.

 

Vänligen

BatsBalloonAgent08?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...