Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Erfarenhet SSD till SSD


knalle151
 Share

Rekommendera Poster

Har en SSD på 110Gb men den är för liten, kan man rymma även en på 500Gb och hur konfigurera Op-systemet

Kör Win 10 med en dator som min Grabb stoppat in processor minnen osv. Han har så mycket att stå i så jag frågar er.

Knalle 1 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du att du behöver göra?

Endera köper du en större ssd och installera om allt och kopierar över, eller låter klona den gamla disken till den nya och stoppar i den nya. Allt borde vara klart därpå.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej  Tack för ditt förslag om jag köper en ny ssd disk, kan jag behålla den gamla och ha operativsystemet kvar på denna, och bara koppla in den nya med hjälp av ett nya  anslutnings kablar, jag har en vanlig disk på 500gb. 

Kalle151

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på hur många anslutningar/SATA-kontakter för diskar/SSD det finns på ditt moderkort.

 

Observera att för de allra flesta så är det bara en större tidsvinst att ha en SSD till operativsystemet, medan mekaniska hårddiskar för lagrade filer påverkar bara lite tidsmässigt.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer. Finns redan en disk "tillgodo" är det onödigt att köpa ytterligare en till.

Finns inte fler SATA-anslutningar kan det gå att skaffa ett "SATA-kort" eller ett USB3-kabinett.

Visserligen blir det då också en tillkommande kostnad men det går ju att jämföra de kostnaderna mot varandra. 500 SSHD

110 GB måste väl räcka för operativet+program eller?

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Det blir nog så att jag behåller min SSD på 110 och plockar bort några program till min hårddisk. Då finns det utrymme för mitt Cad program på SSD.

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...