Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox krånglar


bengt 429
 Share

Go to solution Solved by bengt 429,

Rekommendera Poster

Jag har nu kört med Firefox några veckor. Har funkat bra, tills idag.

När jag startar eldräven möts jag av en tom sida. Det enda som finns är adressfältet längst upp.

Om jag söker en webadress kommer en ruta med texten "anslutning misslyckades".

 

Mer konstigheter. Här på eforum måste jag godkänna cookies varje gång jag öppnar sidan.

Efter godkännandet dyker ännu ett meddelande upp, "inställningarna kunde inte sparas"

Kanske ska installera om räven.

 

Med Chrome är det inga problem med eforum.

 

Version 72.0 blev installerad igår kväll, och 72.0.1 installerades i morse.

 

 

 

Firefox2.png

Firefox1.png

Firefox.png

Redigerad av bengt 429
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inget om Firefox men får upp samma meddelande i Opera trots att jag tillåtit IDG forum att spara kakor och spårare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller Firefox så har den senaste versionen stramat åt sekretesskyddet/spårningsskyddet så ändra lite i Inställningar - Sekretess & säkerhet så att mer blir tillåtet. Jag har för mig att det var Fingerprinters som började blockeras nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

Kan inget om Firefox men får upp samma meddelande i Opera trots att jag tillåtit IDG forum att spara kakor och spårare.

Har du annonsblockerare sparas det inte. Så är det i alla fall för mig. Inaktiverar jag uBlock Origin sparas kakor. Stäng av blockerare för eforum. Spara kakor. Aktivera blockerare igen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Testade med olika inställningar, men vissa av dem "fastnade" inte. Vid nästa start var de gamla inställningarna tillbaka.

Var då nära att fösa in räven i sin lya för tid och evighet, men beslöt att ge den en sista chans.

Avinstallerade och tankade ner på nytt (samma versionsnr som igår), och tro det eller ej, men nu hade räven frisknat till, och allt verkar normalt igen.

Behöver inte godkänna kakorna här på eforum t.ex. m.m  m.m.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2020-01-09 på 19:48, skrev Pelle Penna:

Kan inget om Firefox men får upp samma meddelande i Opera trots att jag tillåtit IDG forum att spara kakor och spårare.

11 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

Till Vertpre.

Annonsblockararen är avstängt till IDG

Ok, jag har inte använt Opera på minst 15 år och vill inte installera den för att prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...