Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Videostream for Google Chromecast.


jon1
 Share

Go to solution Solved by jon1,

Rekommendera Poster

Försöker att installera videostream för chromecast i min pc men det är helt omöjligt. Hade detta tidigare som tillägg i chrome och då fungerade det. 

Har googlat på problemet och har sett att problemet är utbrett. Vore tacksam för tips

Jon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Kan inte gå in någonstans på google fn. Helt ur spel. Inga bokmärken eller vanliga sökningar funkar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är med chrome. Händer inget när jag klickar på olika webbplatser. Gmail öppnas inte. Googles tillägg malwerebytes krachar också hela tiden. Tror du att jag skall installera om chrome? Just nu fungerar det men det är bara korta stunder. 

Jon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, skrev jon1:

Försöker att installera videostream för chromecast i min pc men det är helt omöjligt. Hade detta tidigare som tillägg i chrome och då fungerade det. 

Har googlat på problemet och har sett att problemet är utbrett. Vore tacksam för tips

Jon

 

Du ska använda "Google Home" appen på mobil eller surfplatta när du gör installationen.

Här är en bra instruktion på hur man går till väga.

https://www.pricerunner.se/guide/kom-igang-med-chromecast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte chromecasten jag vill installera. Den har jag installerad i både mobilen och surfplattan. Det är tillägget i chrome för att casta från min pc till tv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, skrev jon1:

Det är inte chromecasten jag vill installera. Den har jag installerad i både mobilen och surfplattan. Det är tillägget i chrome för att casta från min pc till tv.

Se till att vara uppkopplad på samma nätverk som din Chromecast och ha webbläsaren Chrome igång. Tryck på menyknappen, de tre vertikala prickarna i övre högra hörnet av webbläsaren, och välj Casta. Här har du tre val. Antingen kan du välja att bara casta den specifika webbläsarfliken du har uppe. Skulle du vilja visa hela datorn (för att visa ett specifikt program eller liknande) trycker du på den nedåtpekande pilen bredvid "Casta till" och väljer "Casta Skrivbordet" och visar därmed hela datorns innehåll. Det tredje valet är att bara casta en specifik fil, exempelvis en videofil. även det väljer du genom att trycka på nedåtpilen bredvid "Casta till". När du gjort ditt val är det bara att välja vilken Chromecast du vill casta till och sedan är du hemma.

 

Det här står i instruktionen jag länkade till.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar nog inte så bra att installera tillägg och använda dem när hela Chrome verkar förstörd.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det tipset. Måste först försöka få ordning på webbläsaren (Google) . Har aldrig varit med om nåt liknande. Funkar några minuter ibland. Däremellan heldött. Vet inte riktigt vad jag skall hitta på.

Har utfört tipset jag fick tidigare men det hjälpte inte .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt förslag:

Stäng av synkroniseringen om du har det i Chrome.

Återställ igen.

Spara bokmärken och om det finns något annat viktigt i Chrome.

Avinstallera och ta bort allt inkl bokmärken när den fråga dyker upp.

Starta om datorn.

Installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Nu verkar det som om jag har fått ordning på webbläsaren. Har haft tillägget Malwerebytes i chrome en längre tid. Har aldrig varit något problem. En av många försök var att jag  tog bort detta. Vips så funkade allt som det verkar. Ligger lite lågt och hoppas det fortsätter så.

Tack för alla tips. Skall nu prova tipset jag fick ang casta från pc till tv.

God Jul

Jon

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...