Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Red Dead Redemption 2 PC


Flyfisherman
 Share

Rekommendera Poster

Rockstar Games och som har GTA V har gjort det igen.

Det är nog det extremaste extremaste spelet hitintills, jag har testat!

Red Dead Redemption 2 (PC)

 

Och det mest intressanta och roligaste i en helt fri spelvärld.

Man måste ha minst 150GB lagringsutrymme på disk! Helt extremt m.a.o.

Man kan gå på teater och ibland sker det diverse ting som att hjälpa någon och då kan det ske det mest skrattretande ting eller så bara att man varit hjälpsam..

Tar man sig an alla sidouppdragen inklusive alla småsaker man kan göra - så har man att göra i flera månader - bara i kampanjen...

 

Och spelet är ju helt outstanding.

Jag förstår varför det har fått 10 poäng av IGN och i övrigt högsta poäng av övriga spelsajters tester.

 

Det är helt enkelt makalöst.

Ett tips: efter kapitel 2 ta dig till norra delen och försök tämja och hämta en Arab-häst! och utan att skrämma i väg den eller att vargarna tar den. Ett svårt uppdrag, men väl värt det.

Lyckas du få tag i denna, så är det spelets absolut bästa, uthålligaste och snabbaste häst, men det finns bara en så tänk på vad du gör i strid eller hur du rider tex. klantar du till det och rider utför en ravin...

Hästen du använder måste alltid tas om hand: födas med mat och borstas - annars sjunker dess stanmima och hälsa.

Ju mer du klappar om den. matar och sköter om den ju mer ökar den sk. bindningen emellan ryttare och häst och därmed hästens förmågor.

En häst som dör kan inte återuppväckas.

 

Och grafiken är helt outstanding. Klicka på bilden och förstora...

En liten fisketur och travtur:

0_0.jpg

 

 

0_0.jpg

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det fungerade bra rent tekniskt? Såg massor av åsikter om hur svårt det var att få det att fungera utan att det kraschar eller andra riktigt störiga buggar uppstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två viktiga patcher levererades inom några veckor och därmed fixades allting.

För mig blev jag själaglad eftersom ett stort fel (som åtgärdats) var att jag behövde utöka min minnesväxlingsfil från c:a 2 GB till totalt 12GB - trots att jag redan har 16GB RAM...spelet och därmed Windows kraschade helt enkelt innan.

 

Den senaste patchen var på c:a 2,4GB och den förra på c:a 1,8GB

http://www.allpatchnotes.com/patch-notes/rdr-2-title-update-1-14-pc-graphics-performance-fixes/

 

Ett tips: börja med att i inställningarna att ändra från det vansinniga läget "camera relative" till "horse relative" i tredje persons perspektiv.

Anledningen är att annars när du vrider dig runt på hästen och skall tex kika eller sikta så följer hästen med dit du tittar och det kan få förödande konsekvenser och gör det hela så mycket svårare om hästen är i rörelse.

Det finns nån fler sk. default inställning man tidigt bör fundera igenom och absolut göra ändringar på.

 

Om man vill ändra dom sk. key-bindings så går inte dessa att komma åt innan man spelat ett tag så att man kan spara genom att pausa spelet via Esc. eller P och därefter spara.

Då sedan i denna inställningsmeny kan man då längst upp hitta igen "Key-bindings".

Tex. jag använder alltid högra musknappen för att ta mig framåt och aldrig W, men det är valfritt.

Dessutom har jag ändrat att ha Z för att sikta samt musknapp nr.5

DeadEye har jag på CapsLock samt musknapp nr. 3

Och det tar en del tid att sätta sig in i alla funktioner, men det ger sig självt automatiskt.

 

För övrigt var det väl liknande förfaringssätt i GTA-V innan man kom åt att kunna ändra key-bindings väl?

Tangenten V är rätt bra eftersom där kan man ändra från tredje-persons vy till första person, men jag tycker nog att 3:e persons vyn fungerar bäst i detta spel - till skillnad mot GTA-V där jag med samma knapp föredrar första persons vyn - utom när man flyger.

 

Men spelet är sanslöst stort och det finns hur mycket som helst att göra, bara genom att uforska. Tex. vips träffar man på en paleontolog som vill ha dinosaurie ben och då får man ge sig ut och leta, annat är olika slumpartade träffar av diverse människor man träffar på och som man kan välja att hjälpa - eller bara fortsätta med huvudstoryn rakt av- men det blir väl trist?
Trist? det blir det aldrig i detta spel, helt enkelt enastående och kul!

Mvh

 

Ps. Förbered dig på mycket jakt och det är tidsödande men extremt kul: enär vissa djur bara infinner sig på olika tider tex. dag, gryning eller natt etc. och i olika områden för att kunna tillverka olika saker och då måste man använda rätt vapen för att få till ett sk. perfekt skinn och dessutom skjuta detta på rätt ställe utan att skada skinnet.

Dessa har beteckningar från början om man tar fram kikaren först från en-till 3-stjärnig, men ett 3-stjärnigt djur kan enkelt förstöras genom att använda fel bössa eller träffa fel...

Vissa sällsynta jakter och djur kan man skapa talismaner för att få förbättrade egenskaper och i övrigt säljs dessa specialskinn till en trapper som då kan då tillverka tex. ett större vapenhölster etc.

 

Dessutom behöver man leverera mat och hudar till byn och ofta räcker det med att ha med sig ett kadaver eller skinnat byte av 1 eller 2-stjärnigt - men för tillverkning krävs alltid ett 3-stjärnigt byte. Dessutom har man alltid ett val att antingen skinna eller lasta på hästen och ta med kadavret. Stora bytesdjur kan man aldrig ta med - men för skinn bör alltid dessa skinnas innan.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...