Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Signatur


bengt 429
 Share

Go to solution Solved by mbgtmari,

Rekommendera Poster

Tycker i och för sig att det är få som har en signatur över huvud taget, men länka gärna till en signatur med bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dvs det som i det här forumet kallas för profilfoto. Havsmotivet till vänster om mitt inlägg och solnedgången (uppgången?) till vänster om mbgtmaris inlägg är våra profilfoton.

 

Det laddar du upp på sidan https://eforum.idg.se/profile/141328-bengt-429 där du klickar här:

Skärmklipp.PNG

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev Cecilia:

Dvs det som i det här forumet kallas för profilfoto. Havsmotivet till vänster om mitt inlägg och solnedgången (uppgången?) till vänster om mbgtmaris inlägg är våra profilfoton.

 

Det laddar du upp på sidan https://eforum.idg.se/profile/141328-bengt-429 där du klickar här:

Skärmklipp.PNG

Ok, my mistake. Jag trodde att det var signatur. Gamla gubbar är lite tröga där uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lätt att veta, det är så många konstiga begrepp tycker jag också. Signatur är inte heller initialer eller ett användarnamn utan en liten fras man kan ha som alltid avslutar ens inlägg.

 

Hittade inget inlägg med signatur just nu men det kan se ut så här:

Skärmklipp.PNG

som är hämtat från ett annat forum.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev bengt 429:

En signatur får inte innehålla bilder står det i regel 10.

Jag tycker mig sett bilder i många signaturer.

Historiskt har det varit lite problem med att många signaturer, var för långa, hade bilder, eller länkar, dessa signaturer tog många gånger överhanden så själva inlägget "försvann". Därför ändrades regeln om hur en signatur får se ut, till vad den är idag. Finns säkert felaktiga signaturer kvar, men ser vi en sådan, så brukar vi uppmana att "ägaren" uppdaterar den enligt gällande regel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...