Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kontroll plus D i VLC

dosman

Rekommendera Poster

Den berömda och hyllade mediespelaren VLC ratar direktöppning av DVD-filmskiva. Däremot går det utmärkt via menyn 'Media -> Öppna mapp (Ctrl+F)' starta filmen! 'Media -> Öppna skiva (Ctrl+D)' leder alltså till felmeddelande enligt bifogat montage. (VLC 1.1.5 hänvisar till obefintlig loggfil.)

Tillfogas kan att 'DVD+R'-skivan är datakrympt och sedan hembränd. Vid godtyckligt vald köpeskiva, t ex DVD-filmen 'Crocodile Dundee', så fungerar det däremot med menyvalet 'Öppna skiva (Ctrl+D)'. Men det går, som sagt, lika bra med 'Öppna mapp' på DVD-skivan eller från hårddisken. Betrakta det hela som ett tillskott i er kunskapskorg eller 'bra att veta'-låda.

https://www.videoproc.com/troubleshoot-vlc/fix-vlc-cannot-play-non-udf-dvd.htm

"Summary: It's frustrating when you are ready to enjoy an old DVD but VLC throws the error: "Cannot play a non-UDF mastered DVD. You input can't be opened: VLC is unable to open the MRL dvd:///F:/." This error has something to do with the file system of your disc. While UDF is the standard format for DVDs now, its precedent ISO9660 is a tough work for
VLC." Vidare (samma URL):

"There are plenty of situations in which your VLC media player have DVD playback errors. One scenario is you've got a Non-UDF DVD on hand and you attempted to play it with your newly downloaded free media player VLC. Naturally, you have followed the user's guide of VLC by clicking the menu "Media > Open disk..." from the player or "Play with VLC media player" from the context menu. However, what turned up on your screen was only an error prompting "Cannot play a non-UDF mastered DVD". Slut citat.

VLC-Dubble-Errors.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Skapa nytt...