Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

OneDrive Ta bort html-filer


torgnyb
 Share

Go to solution Solved by torgnyb,

Rekommendera Poster

Har Windows10. När jag öppnar OneDrive, Filer så får jag nedan de olika mapparna med mina egna filer upp ett antal html-filer alla skapade 12 febr 2018. En har t ex namnet pfA362800.html. de andra skiljer sig till namnet bara med andra siffror och bokstäver. Ex pfAABC4AA.html. Jag försöker ta bort dem men  men så fort jag tar bort en så dyker det upp en ny.. liknande html--fil. Hjälp !!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är någon annan dator eller en mobil synkad till samma Microsoft-konto som OneDrive i din dator?

Finns html-filerna om du loggar in på webbsidan för OneDrive?

Går det att förstå något innehåll om du öppnar en av html-sidorna i Anteckningar (öppna inifrån Anteckningar)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag harOneDrive på min Samsung-platta och där finns också dessa html-filer. När jag öppnar en sådan i plattan så visas en personakt för en person som jag har i mitt släktforskningsprogram Min släkt. I datorn glimtar den till men övergår direkt till att visa html programtext:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du vill inte att filerna från släktforskningen ska sparas i OneDrive?

Sparar släktforskningsprogrammet filerna direkt i OneDrive-mappen eller är det OneDrive som är konfigurerad för att synkronisera även släktforskningsprogrammets mapp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Min Släkt 3.10 och där sparas "databasen" som .mis

Det är endast vid en export, som ju är en manuell "körning" som det skapas .html

 

Vad är problemet, egentligen? Kan inte filerna bara få finnas där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev torgnyb:

Tack alla. Jag har fixat det nu

Bra :thumbsup:

Kan du berätta "vad som hade hänt" och hur du gjorde för att lösa ditt problem?

Det kan vara till nytta för någon annan med liknande problem.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Hej!

Jag plockade bort vissa mappar helt från OneDrive och då försvann också dessa html-filer.

Tack för ditt intresse.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...