Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MS Office 365 uppgradering


Dimos
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Jag har förnyat och betalat Office 365 Personal nyligen. Jag vill uppgradera till Home. Ms Store vill att jag betalar 899 kr och inte mellanskillnaden mellan 649 och 899 kr. Hur blir det med debiteringen och faktureringen? Någon från Microsoft som kan svara?

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Dimos:

Jag har förnyat och betalat Office 365 Personal nyligen. Jag vill uppgradera till Home. Ms Store vill att jag betalar 899 kr och inte mellanskillnaden mellan 649 och 899 kr. Hur blir det med debiteringen och faktureringen? Någon från Microsoft som kan svara?

 

Ser inget om hur priserna hanteras, bara om tiderna för prenumerationerna. Får man verkligen kvarvarande period utan pristillägg för den uppgraderade versionen? Missar jag något?

 

https://support.office.com/sv-se/article/byt-till-office-365-home-eller-office-365-personal-3fcc1efc-2722-427f-8efa-db94b9b0a36b?ui=sv-SE&rs=sv-SE&ad=SE

https://support.office.com/sv-se/article/byta-från-office-365-personal-4e1fb01b-fecb-4f60-bbb6-d45bf6ee224d?ui=sv-SE&rs=sv-SE&ad=SE

 

(Obs! Ett inlägg av en vanlig forumdeltagare.)
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Christer och tack för (den första) länken som jag inte hittade.

Jag vill inte få något gratis men jag ville ha ett års prenumeration med Home och inte två år om jag betalar 899 kr nu (utöver de 649 kr jag betalade en 3/10). 

När jag väljer att hantera mitt konto står det riktigt att min Personal prenumeration debiteras på nytt den 3/10 2020 och om jag uppgraderar idag borde det stå 9/10 2021. Så långt är jag med!

 

Under året har jag bytt mailadress, både på MS-kontot och på Klarna, där pengarna dras ifrån.

När jag klickar på Konto i tex Excel står det till vänster att jag är inloggad med min nya mailadress, men under Produktinformation till höger står det att den tillhör min gamla mailadress. Kan det bli fel om jag uppgraderar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har nu uppgraderat till Home och en faktura har skapats. MS säger fortfarande att prenumerationen tillhör Klarna med hänvisning till min gamla mailadress. Har pratat med Klarna support flera ggr som inte kan koppla bort den gamla adressen från mina betalningar utan säger att jag ska ändra mailadress när jag beställer nästa gång. Men när MS skapar en betalning så finns ingenstans något ställe där jag kan ändra mailadress!!! Ond cirkel alltså och dåliga system hos både Klarna och MS. 

PS  prenumerationen gäller nu två år from 3/10 (inte from idag då jag beställde, men man kan inte begära för mycket!). 
Tack

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...