Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Komprimering


Globetrot
 Share

Rekommendera Poster

Hej ! Kan någon rekommendera gratis program för komprimering av filer (stora bilder / film) som kan skickas genom e-post samt att mottagare skulle ta emot samma kvalitet som originalet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller komprimera genom att zippa filerna i formatet 7-zip?

Men filmer blir väl för stora för många mejltjänster ändå så man kanske behöver kombinera det med någon fillagringstjänst oavsett om det är pcloud eller Dropbox, OneDrive eller Google Drive etc.

 

7-zip: https://www.7-zip.org/

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd wetransfer.com där du med gratisversionen kan skicka 2GB åt gången. Filerna finns tillgängliga 7 dagar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att komprimera flera redan komprimerade bildfiler (jpg) brukar faktiskt ge större fil än originalen tillsammans. (jag antar att det läggs till uppgifter om själva komprimeringen som behövs vid dekomprimering).

 

50 minuter sedan, skrev Hankki:

wetransfer.com

..använder vi officiellt i jobbet och jag kan också rekommendera den.

 

Annars om du har ett google konto - lägg bilderna på GoogleDrive och dela länken.

Om du har ett Microsoftkonto - lägg bilderna på Onedrive och dela länken. 

DropBox ett annat alternativ.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle lägga till att jag menar gratis program inte molnbaserad tjänst som GoogleDrive, OneDrive o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7-zip-formatet är en av de bästa oförstörande komprimeringarna man kan göra. Men som Mikael63 var inne på om bilderna redan är i ett komprimerat format kan inget program göra så mycket mer. Men det är bara att pröva och se hur det blir med dina bilder och filmer.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
14 timmar sedan, skrev Mikael63:

Att komprimera flera redan komprimerade bildfiler (jpg) brukar faktiskt ge större fil än originalen tillsammans. (jag antar att det läggs till uppgifter om själva komprimeringen som behövs vid dekomprimering).

 

..använder vi officiellt i jobbet och jag kan också rekommendera den.

 

Annars om du har ett google konto - lägg bilderna på GoogleDrive och dela länken.

Om du har ett Microsoftkonto - lägg bilderna på Onedrive och dela länken. 

DropBox ett annat alternativ.

Alldeles riktigt.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
16 timmar sedan, skrev Globetrot:

Hej ! Kan någon rekommendera gratis program för komprimering av filer (stora bilder / film) som kan skickas genom e-post samt att mottagare skulle ta emot samma kvalitet som originalet ?

Nej, det är helt omöjligt!

Du kan inte på något sätt skicka vidare detta.

I då fall måste du gå via mig....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...