Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Epic Games Store ger bort ett halvt dussin Batman-spel


Flyfisherman
 Share

Rekommendera Poster

NH:  https://www.nordichardware.se/nyheter/batman-epic-games-store.html


 

Citat

 

Den som är på jakt efter gratis spel att klicka hem till spelbiblioteket kan nu få sex Batman-centrerade speltitlar från Epic Games Store. Arkham-trilogin och tre Lego Batman-spel finns just nu att hämta utan kostnad.

Till och med 26 september erbjuder spelutvecklaren Rocksteady och publicisten Warner Bros. sex stycken spel via Epic Games Store.

Citat

Värt att påpeka är att i Arkham-trilogin är det Game of the Year-versionerna av Asylum och City som ges bort. I dessa inkluderas samtliga uppsättningar nedladdningsbart innehåll som släppts till de två speltitlarna.

Citat

I skrivande stund kostar båda trilogier omkring 500 kronor styck.

 

Erbjudandet gäller t.om. 26/9 2019

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För den som satsar på Arkham trilogin så är ett tips att spela dessa efter release datum:

Asylum, City och Knight. Dom senare bygger på dom tidigare historierna enligt polaren och han tipsar starkt om denna ordningsföljd av dessa i gratis Arkham serien om 3 st.

 

Lego Batman trilogin (som också ingår, valfritt naturligtvis) vet jag inte vad det är, men se detta: https://sv.wikipedia.org/wiki/Lego_Batman:_The_Video_Game

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Måste säga efter att ha spelat ut Batman Arkham Asylum (2009) vilken jag inte gillade särskilt mycket men det har sin charm och definitivt verkligt tuffa utmaningar, helt ok, så är Batman Arhkam City (2011) desto bättre. Ja, det kvalificerar sig nog bland dom bästa spelen jag kört.
 

Det är verkligen bra och tar man sig an alla sidouppdrag och dessutom försöker att lösa alla gåtor av "gåtan" (valfritt), samt lösa mordgåtor så har man det man gör ett bra tag, förutom huvudstoryn som man kan köra parallellt vilket man också bör göra för att få tillgång till mer sofistikerade verktyg och färdigheter, men samtidigt i takt med detta så blir brottslingarna också mer svårhanterliga...

 

Batman är heller inget smygarspel, även om man måste ta till smygning en hel del, framför allt gäller det att tänka till och ha en strategi klar innan man går vidare för att lösa problem och ta brutala konfrontationer.

Jag vill nog ge 9/10 poäng för Arkham City.

 

Skall bli spännande sedan att prova Batman Arkham Knight (2015), men är det ens hälften så bra som Arkham City så verkar det också lovande.

 

Ps. Batman dödar aldrig  en brottsling och har därmed heller inga skjutvapen, knivar etc. men desto mer andra verktyg i bältet allt eftersom....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...