Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

0x80072ee2


pekkau
 Share

Rekommendera Poster

Jag har problem med Win Store, har kört sfc /scannow och sedan RestoreHealth men detta har inte hjälpt mycket

CBS fil är för stor att infoga men kanske någon vet hur man fixar 0x80072ee2 .

Jag har Win8.1.

Scannow.PNG

Store.docx

Redigerad av pekkau
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här var det en trådlös router som var orsak till problemet

https://www.eightforums.com/threads/store-not-working-0x80072ee2.53093/

Här finns andra fixar

https://www.auslogics.com/en/articles/fixing-update-error-0x80072ee2-in-windows-10-and-windows-8-1/

Vet inte hur bra auslogics-sidan är, kanske bara reklam för egen dålig produkt. Tycker inte du ska köra det erbjudna Auslogics Anti-Malware-verktyget och sfc /scannow har du ju redan kört.

Förslag från Microsoft https://tinyurl.com/yyl67fjx

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet men hittar du inte Microsoft Store där? Här (updated April 30, 2019) heter den fortfarande Windows Store
https://www.howtogeek.com/school/windows-8-guide/lesson4/

Jag gick från Windows 7 till Windows 10 så jag har aldrig haft Windows 8.1. Men om du skriver Store i sökrutan (förstoringsglaset) borde du få upp den. Jag använde alltid sökrutan i Windows 7 och gör det även i Windows 10. Det borde fungera i Windows  8.1 också.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev pekkau:

har kört sfc /scannow och sedan RestoreHealth men detta har inte hjälpt mycket

Har du prövat med att köra SFC i felsäkert läge?

Den kan då åtgärda mer än i normalt läge.

Guide för hur man gör det: https://eforum.idg.se/topic/349512-guide-systemfilechecker-sfc-i-felsäkert-läge-på-windows/

 

När jag öppnade ditt bifogade dokument så innehåller det bara en grå rand. Om du har bifogat dokumentet för att det är tänkt att innehålla en bild så går det utmärkt att bifoga bilder i stället för att först klistra in dem i ett dokument.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar Store men när jag söker nåt kommer alltid samma svar.

"We weren´t able to connect to the store 

this might have happened because of the server problem or the network connection timed out" 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar Store men när jag söker nåt kommer alltid samma svar.

"We weren´t able to connect to the store 

this might have happened because of the server problem or the network connection timed out" 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

 

 

ja tack 

Ja tack Cecilia...jag kommer att köra fsc i felsäkert läge men jag tror att MS Store har många buggar...kommer tillbaka vad som händer  ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Att köra sfc i felsäkert läge hjälpte nu.

Tack alla svar, jag har sparad eightforums sidor om det blir problem nån gång.

 

Safe Mode sfc.PNG

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...