Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildvisning


Håkan J
 Share

Rekommendera Poster

Jag får inte upp mina bilder utan bara en logga på bildprogrammet. I  Mappalternativ är rutan för "Visa alltid ikoner.." avmarkerad. Arbetade med bilder ena dagen och allt var Ok men nästa dag var det bara loggan som kom. När jag klickar på en mapp visas bilderna kort men byter omgående till loggan.

 

Håkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog ändrat visningsstorlek i mappen, klicka på visa i mappmenyn därefter väljer storlek på ikonen ej lista,

små ikoner, detaljerad lista eller innehåll, välj någon av dom stora alternativen

 

HANS

 

 

 

1664202810_Skrmklipp.thumb.PNG.213c85d7b4086082a483119881284152.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Nu har jag flyttat tråden till forumet för frågor om Windows 10 eftersom forumet Bildredigering är tänkt för problem med bildredigeringsprogram typ Photoshop medan din fråga gäller visning i Utforskaren/Den här datorn som är en del av Windows.

 

Hjälpte Hanses förslag?

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till viss del, jag kan se vissa bilder men inte alla! Jag har laddat över bilder från 2 kameror och det verkar som bilderna från i huvudsak den ena inte vill visa sig?!

 

Håkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan även testa om detta program hjälper i mitt tycke ett bra bildvisningsprogram som dessutom kan

konvertera mellan olika bildformat det är gratis , välj mellan Standard och Extended jag använder Extended

själv, men Standard räcker programmet är på svenska (INSTÄLLNING)

 

HANS

 

https://www.xnview.com/en/xnview/

xnview-win-01.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade länken från Pelle Penna utan någon förändring.

 

Fotoprogrammet från Hanse funkade bra, alla bilder syns! Alla bilderna är tagna med Canon kameror men de som inte "syns" är från den stora kameran, Power Shot 50HS, om nu någon har någon kommentar/förklaring till detta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligtvis bildformatet  Canon50HS verkar RAW-formatet och Xnview klarar tror  jag ca 500 olika format enligt

dom själva

XnView is a free software for Windows that allows you to view, resize and edit your photos. It supports more than 500 image formats!

Har du kollat om Canon har något program för bildvisning

 

HANS

Redigerad av Hanse
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

foton tagna med  Canon50HS  visas fortfarande bara med loggan för fotoprogrammet (oavsett vilket fotoprogram som används även Xnview ).  Även bilder tagna med telefon (Samsung) visas med logga.

 

Jättesvårt nu när ajg skal göra olika album till barnen från våra resor

 

Håkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en till canon nedladdningssida  Canon PowerShot SX50 HS  där finns program för bildbehandling

Raw-formats bilder

 

HANS

 

Releasedatum: 02 augusti 2019

Digital Photo Professional 4 är ett äkta Canon-program för bläddring, markering och framkallning av RAW-bilder. Det har olika bildfunktioner i bilden Picture Style-format, vilket gör att användaren kan göra snabba bildjusteringar med stor frihet.

LÄNK:

https://www.canon.se/support/consumer_products/products/cameras/digital_compact/powershot_sx_series/powershot_sx50_hs.html?type=download&language=&os=windows 10 (64-bit)

 

Redigerad av Hanse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Med denna nedladdning kan jag se alla bilder. Tack för tipset. Sen undrar jag ända varför jag helt plötligt inte kan se alla bilder som jag alltid gjort tidigare!

 

Men nu kan jag arbeta vidare med framtagande av olka album till barn och barnbarn

 

Håkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag högerklickar på en bild jag inte kan se och öppnar med "annan mapp" och där anger Foton och klickar i "använd alltid denna mapp" kan jag i utforskaren se att alla bilder öppnas, och kort därefter återgår till loggan, utom den jag klickat på , den ligger kvar så jag kan se den!??!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...