Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med programvara Reviver


KHLj
 Share

Rekommendera Poster

Jag har nyligen skaffat prenumeration under 1 år avseende programvaran Rigistry Reviver och PC Reviver. Har dock sedan jag
installerade dessa från internet bara haft problem med mycket försämrade funktioner och en alltför "slö dator".
Problemen är: Lång starttid, kan ej radera vissa dokument och filer/mappar, övriga program i windows 10 kan växla 
med varandra utan att jag gör något. Sedan störs man ideligen av aviseringar från dessa övervakningsprogram med 
föreslagna skanningar mm felsökning. Detta pågår hela tiden dvs. man blir jättestörd i sitt dagliga arbete.
Min fråga är om någon annan därute har erfarenhet av dessa program ? Finns det någon risk för övrig programvara
i min dator om jag raderar/försöker ta bort dessa program ? Har betalat för 1 års prenumeration men den pengen
kan jag gärna bortse ifrån bara jag får min dator att fungera som tidigare. Kan någon ev. rekommendera någon annan 
programvara istället ?
/ KHLj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Program från Reviver är rent ut sagt skitprogram och har mycket dåligt rykte.

https://www.mywot.com/en/scorecard/reviversoft.com

Din dator kommer alltså bara att må bättre av att du blir av med programmen och du behöver inte den typen av program alls.

 

Kolla om du har en systemåterställningspunkt som är skapad innan installationen av Reviver-programmen: https://support.microsoft.com/sv-se/help/12415/windows-10-recovery-options

avsnittet Återställ från en systemåterställningspunkt där du troligen behöver markera Visa fler återställningspunkter

Om det finns en sådan systemåterställningspunkt så återställ till det tillfället. Dina egna privata filer kommer inte att röras men om du har (av)installerat något annat program sen dess så kan det bli problem med det programmet.

 

Följ sen (oavsett om du har gjort eller inte gjort en återställning) anvisningarna här:  Till dig med virus eller andra skadliga program i datorn så gott det går

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...