Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Usbport känner inte av när Plantronics headset ansluts


bba
 Share

Go to solution Solved by bba,

Rekommendera Poster

Försöker ansluta mitt Plantronics headset till programmet "Plantronics hub" som jag laddat ner från Plantronics hemsida för att kunna uppdatera mm.

Får inte usbporten att känna att jag pluggar in det. Samma usbport har inga problem med att känna av ett usbminne tex.

Nån som har någon idé?  Jag kör win 10 och misstänker att det är någon inställning som är fel.

 

Jag fick det att fungera utan problem tidigare på en annan dator med win 10,  men den har kraschat nu, så den kan jag inte använda.

 

*LÖST* se nedan

Redigerad av bba
Löst
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar du inte headsetet via Bluetooth? USB är väl bara för laddning?

Jag har bara appen på telefonen men den känner av så fort headsetet är anslutet till telefonen via bluetooth (USB är såklart inte ett alternativ där :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Löste det själv till slut.

Verkar som man måste vara inloggad som admin för att det ska funka, vilket inte nämns någonstans i programmet, eller varnas för.

Kan kanske vara bra att veta för nån annan framöver

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-09-06 på 15:35, skrev bba:

Löste det själv till slut.

Verkar som man måste vara inloggad som admin för att det ska funka, vilket inte nämns någonstans i programmet, eller varnas för.

Kan kanske vara bra att veta för nån annan framöver

Kul att det löste sig, men man behöver inte vara inloggad som Administratör.

Det räcker om man är inloggad som vanlig användare - med admin privilegier eller förhöjda privilegier som vanlig användare för att kunna utföra detta.

 

Men om man loggar på som Administratör för att utföra vissa uppgifter, bör man sedan logga ut och logga på som vanlig användare av säkerhetsskäl.

Mvh

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...