Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet-funktion slutade fungera


qpre1974
 Share

Go to solution Solved by qpre1974,

Rekommendera Poster

Jag har 3 datorer anslutna till ett Comhem-modem. En morgon när jag provade alla dessa datorer, fick jag svaret att ingen av dessa kunde ansluta till comhems server. Jag anslöt en av datorer till en router som var kopplad till Comhem-modemet, och den internet-anslutningen började fungera. Jag bytte sedan en Ethernet-sladd till andra och den började fungera. Den tredje, min huvudmaskin, har dock inte fått någon Internet-anslutning oavsett hur jag försökt med nya sladdar och flytt till router. Nätverkskorten fungerar enligt Enhetshanteraren som de ska men i Nätverks- och delningscenter syns ingenting, det är helt tomt. Det gick inte heller att uppdatera nätverkskortens drivrutiner, trots att jag hittade nya och försökte med en USB-sticka. Det verkar som om nätverksfunktionen har försvunnit totalt. Återställningsfunktionen till en fungerande återställningspunkt funkar inte heller. En vecka innan detta hände kopierade jag  SSD-skivan med C-partitionen till en annan ssd-skiva och försökte med starta datorn. Datorn startade men utan internet-anslutning.

Jag har startat modemet och datorn flera gånger utan resultat.

 

Förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Ja, men det hjälpte inte. Problemet är dock löst genom att jag hade kopierat SSD-skivan med C-partitionen till en annan SSD-skiva ungefär en vecka innan Internet försvann och när jag sedan försökte starta datorn och internetfunktionen med denna klonade ssd-skiva så var Internet fortfarande försvunnet. Men jag lämnade datorn till en datatekniker tillsammans med den klonade SSD:n och hon lyckades som sista alternativ till slut få igång Internet med hjälp av denna klonade skiva.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...