Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapa dokumentmall/sidfot i MS Word 2016


einfinity
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Jag vill skapa en brev/dokumentmall för företagets word dokument. Dvs den skall gå att välja när de anställda på kontoret öppnar Word. När de vill skapa ett dokument och vill ha företagets logga/adress med i dokumentet i sidfoten etc. Hur gör jag då?

Tack på förhand!

Emelie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen avskyr jag de "riktiga" mallar som företaget tillhandahåller, rent generellt. (Eller av princip kanske...)

Jag använder hellre ett vanligt dokument som mall, ett dokument som är utformat så som jag vill att det ska se ut.

Skrivskyddar man den filen tvingas man ange nytt filnamn och originaldokumentet förblir orört.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Thirteen:

 

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

Stort tack för hjälpen! Nu har jag skapat en mall och lagt till den bland Office-mallarna, som de anställda kan välja att använda. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, skrev Mikael63:

Personligen avskyr jag de "riktiga" mallar som företaget tillhandahåller, rent generellt. (Eller av princip kanske...)

Jag använder hellre ett vanligt dokument som mall, ett dokument som är utformat så som jag vill att det ska se ut.

Skrivskyddar man den filen tvingas man ange nytt filnamn och originaldokumentet förblir orört.

Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...