Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudenhet i Microsoft Teams?


Mikael63
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

Har börjat använda Teams på jobbet. Delar dokument, chattar med andra personer i samma projekt osv.

Såg att man även kunde ringa röstsamtal och trodde att Skype skulle dra igång men det var tydligen någon intern historia som valde att använda en blåtandsansluten högtalare och förmodligen datorns inbyggda mikrofon.

Hittar inte några inställningar där jag skulle kunna ändra till det headset jag använder i Skype.

 

Någon som vet hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Mikael63:

Har börjat använda Teams på jobbet. Delar dokument, chattar med andra personer i samma projekt osv.

Såg att man även kunde ringa röstsamtal och trodde att Skype skulle dra igång men det var tydligen någon intern historia som valde att använda en blåtandsansluten högtalare och förmodligen datorns inbyggda mikrofon.

Hittar inte några inställningar där jag skulle kunna ändra till det headset jag använder i Skype.

 

Någon som vet hur?

Nä, vet inte hur man ändrar men skype blir teams enligt Microsoft. Så det borde vara rätt som startade ändå. 

Redigerad av polken
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bryr mig inte om ifall det är via Skype eller via Teams som "telefon"samtalet sker. Men om jag nu vill nyttja just Teams så behöver jag kunna ändra ljudenhet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har WIn10, så går du in på inställningar (kugghjulet i startmenyn) och där väljer ljudinställningar. Längst ner på den sidan klickar du på "Inställningar för appvolym och enhet". Där kan du ställa in ljudenhet per app, bla Teams. 

  • Tack 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • Solution

När man väl har en konversation igång kan man byta ljudenhet.

Om man ansluter till ett möte via en länk får man möjlighet att välja ljudenhet innan man så att säga kliver in till mötet.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...