Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdateringar i Windows 10


kiwi01
 Share

Rekommendera Poster

Igår när jag satte på datorn kom det upp en skylt som informerade att uppdateringar var på väg och skulle komma automatiskt om 15 min men jag kunde välja att ta emot dem direkt, vilket jag valde.

 

Såg senare att jag hade erhållit Compatibility Pack for Office 2007 systemet , 4 olika uppdateringar varav en security update, samt för Microsoft Office Excel wiever Service Pack 3 1 uppdatering samt ytterligare en security update.

 

Varför fick jag dessa? Office 2007 finns ju inte längre, enligt uppgift uppgraderas den till Office 365 (som jag prenumererar på). Så vitt jag vet har jag aldrig haft Office 2007, min nuvarande dator levererades med ett års gratisversion av Office 2014 (eller något liknande, är inte helt säker på årtalet).

 

Är det Ccleaner som ställde till det här också, eller borde jag verkligen ha dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CCleaner lägger sig inte i Windowsuppdateringarna. Microsoft gav väl dig och andra ett jättepack för att täcka alla sårbarheter denna gång
https://www.bleepingcomputer.com/news/security/microsoft-releases-the-august-2019-security-updates-for-office/

Men det förklarar förstås inte varför du har fått Compatibility Pack för Office 2007 systemet. Det är underligt. Jag har aldrig fått fel uppdateringar. Windows brukar tvärtom protestera om jag själv laddat ner fel uppdatering och vägrar installera den.

 

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske att Compatibility Pack for Office 2007 ska tolkas som ett paket som gör att du i din nyare Office kan hantera filer som skapades med Office 2007 på ett bättre sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev mbgtmari:

CCleaner lägger sig inte i Windowsuppdateringarna.

Microsoft gav väl dig och andra ett jättepack för att täcka alla sårbarheter denna gång
https://www.bleepingcomputer.com/news/security/microsoft-releases-the-august-2019-security-updates-for-office/

Men det förklarar förstås inte varför du har fått Compatibility Pack för Office 2007 systemet. Det är underligt. Jag har aldrig fått fel uppdateringar. Windows brukar tvärtom protestera om jag själv laddat ner fel uppdatering och vägrar installera den.

 

Nej, Ccleaner lägger sig inte i Windows uppdateringarna, men som jag skrev häromveckan, rensade den bort inställningarna som tog flera timmars idogt arbete att lägga in, som medförde att jag fick en snabbare bredbandshastighet än mitt nätverkskort egentligen klarade av. (Varför skulle den annars försvinna samma dag som jag körde Ccleaner första och sista gången?) 

Då kanske Ccleaner rensade bort något annat viktigt också som behövde ersättas. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Cecilia:

Kanske att Compatibility Pack for Office 2007 ska tolkas som ett paket som gör att du i din nyare Office kan hantera filer som skapades med Office 2007 på ett bättre sätt?

 

Jag har varit inne på den tanken. Vid något tillfälle installerade jag en Konverterare som gjorde mina Office 97-filer läsbara, men jag får inte riktigt ihop det med Office 2007. 

Om det inte visar sig att dessa uppdateringar vållar problem så får de väl vara kvar.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...