Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får en massa skräppost


Gryt
 Share

Rekommendera Poster

Jag får helt otroligt mycket skräppost. Mest om lån, adultsex, nakna tjejer, att jag vunnit, bränn fett osv jag har aldrig varit inne på liknande sidor.. Jag blockerar hela tiden.men de dyker upp igen. Sådär 25 dagligen. Ibland används min epost till mig själv.

Hur får man bukt med detta otyg som jag är så trött på? Öppnar dem aldrig

Ska jag strunta i att blockera och bara kasta dem? 

Redigerad av Mikael63
Satt annan rubrik än medlemsnamnet. Mikael63, moderator.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att kasta dem. Men hamnar de inte direkt i skräpkorgen? Det gör de i alla fall i mina e-postprogram. Ifrån Outlook.coms skräpkorg t ex raderas de automatiskt efter ett visst antal dagar. Om man vill kan man gå in tidigare i skräpkorgen och radera dessa spammejl permanent.

 

Att blockera avsändarna av dessa är nog inte så lönsamt. Det är så många olika spammare som försörjer sig på att skicka dessa irriterande mejl. 25 spam om dagen är förstås jobbigt. Vilken e-posttjänst gäller det?

Redigerad av mbgtmari
Ja jag vet att det heter "tjänst" och inte "program" när det gäller webbmail så det var väl bäst att ändra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, skrev Gryt:

Hur får man bukt med detta otyg som jag är så trött på?

Man kan inte stoppa det, utan antingen får man använda en mejl-tjänst med bra skräppostfiltrering så man slipper se skräpet eller så får man byta till en annan mejladress som man är mer restriktiv med vilka som får den. Skräpposten får man ju för att ens mejladress har kommit med på en lista med mejladresser som det lönar sig att skicka spam till.

 

Jag får mycket skräppost till min gmail-adress men Google är mycket bra på att filtrera bort dem så jag slipper se dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...