Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Throttling problem med gammal I7 dator


rammega
 Share

Rekommendera Poster

  • Hur kan jag få denna gamla synd att gå pass.
  • Har krånglat med detta förr men i win7. kanske för gamla grejor.
  • har läst och fixat lite i BIOS men det tycks överridas av OS.

latency on a P6T SE win 10.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Processorn brukar gå ner i lägre fart när den blir olämpligt varm. Hur är det med temperaturerna i din dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C:a 60 grader. men jag har stängt av  det i bios som gör att prepossessorn  ska ignorera detta. Men det tycks den inte bry  sig om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kanske tur det så att den inte blir förstörd.

 

Har du ominstallerat Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Alltså jag vart tvungen att ominstallera win7 innan jag kunde gå på med win10. Det som jag inte fattar idag är varför jag har 3  möjligheter att starta os på. Se bilden. Det känns som att jag har vinglat till det rejält.

Man vill ju bara ha ett sytem typ. 

win10.jpg

Redigerad av rammega
Vill tillägga: finns det något bra program som berättar varför man får dropouts m.m konkret?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att du har Windows 10 installerat på två olika hårddiskar eller partitioner och dessutom har kvar Windows 7 på ytterligare en. Åtminstone är det som är lagrat i uppstartsinformationen.

 

Fungerar alla tre alternativen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade 7 an och nu vill den inte gå vidare. Ska jag sätta i win7 skivan då eller hur gör jag nu för att kunna starta win?

 

win7.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte finns någon installation med Windows 7 så är det uppstartsinformationen som är fel och du behöver förstås inte installera Windows 7 på nytt om du inte vill. Du kan ta bort felaktigheter i uppstartsinformationen enligt förslagen på sidan https://superuser.com/questions/657215/my-computer-asks-me-to-choose-which-os-i-want-when-i-boot

 Det som börjar med "Windows keeps a list" verkar vara enklast. Innan du tar bort en av raderna med Windows 10 måste du vara helt säker på att du tar bort rätt för annars kommer Windows 10 inte att kunna starta.

 

Om din installation av Windows 10 är en uppgradering från Windows 7 föreslår jag att du gör en ren installation av Windows 10 så att det inte ligger kvar gamla saker som stör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tog det beslutet att formatera båda diskarna med hjälp av w7 installations cd :n. Sen får vi se hur det går.

Det är en upgradering från 7.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...