Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adobe Reader


Gore
 Share

Go to solution Solved by Gore,

Rekommendera Poster

När jag försöker öppna en blankett hos Skatteverket, får jag följande besked: The document you are trying to load requires Adobe Reader 8 or higher. You may not have the Adobe Reader installed or your viewing environment may not be properly configured to use Adobe Reader. For information on how to install Adobe Reader and configure your viewing environment please see http://www.adobe.com/go/pdf_forms_configure.

När jag då börjar ladda ner en nyare läsare, får jag beskedet "En senare version är redan installerad". Jobbigt!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker du öppna blanketten från en webbsida, dvs inne i en webbläsare (vilken?) eller har du sparat blanketten på datorn först och t ex dubbelklickar på blanketten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir den nerladdad och sparad i någon vanlig mapp varpå du försöker öppna blanketten genom att typ dubbelklicka på den eller vad händer?

Har du prövat med att först öppna Adobe Reader och sen inifrån programmet öppna den sparade filen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Efter att ha valt Ifyllnadsbar pdf och klickat torde nästa val vara att Öppna med och där välja vad som ska öppna filen. Det ser förmodligen lite olika ut beroende av webbläsare men principen bör vara den samma.

 

Skatteverket.PNG

Redigerad av Thirteen
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Solution

Tack för alla era tips. Jag kom på också, att med en annan webläsare  (än Google Chrome) gick det alldeles utmärkt.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...