Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Löneuträkning med 2 OB-Tillägg


Burken88
 Share

Rekommendera Poster

Jag har haft denna tidigare och räknat endast mina arbetstimmar då jag inte har fått bukt med OB tilläggen. 

Jag gör det enkelt med att använda mig enkla siffror för att räkna.

 

OB1-Tillägg: 18:00 - 24:00
OB2-Tillägg: 24:00 - 06:00
Rast: mellan slutade & totala arbetstimmar

 

Tisdag 2/4  18:00 till 21:00 räknar rätt på både timmar och ob1. När man börjar på 18:00, skriver vi inte 19:00 till 21:00 så räknar den rätt på timmar men inte ob1 (se 3/4 datumet)

 

Fredag 5/4  22:00 till 02:00 räknar rätt på timmar och ob2 men inte ob 1. När man börjar på 00:00 och skriver till 02.00 då räknar den inte äns ob-2 (se 6/4 datumet)

 

OB2 efter 06:00 skall inte denna ob fortsätta och den gör det endå.

 

Har suttit några dagar och klurar inte ut det längre. Får rätt ibland på ob2 och ob1 och vice versa

 

Jag hoppas jag har kunnat förklarat det enkelt för er. Jag vill bara att det som är fetmarkerad skall fungera för mig. Röda dagar är inte så viktiga.

 

Hälsningar B88 ?
 

 

 

 

 

Löneuträkning.xls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och problemet du bör beakta är när pass går över dygnet. Om du ska hantera det måste du bryta upp dem, med formel, i dag 1 och dag 2 och räkna dem separat.

Enklare formelmässigt blir det om användarna enbart kan mata in timmar under en dag på en rad, dvs inte bryta dygnet.

 

Allt detta tas upp i tråden som är länkad och det finns, i slutet av tråden, ett ark du kan ladda hem och titta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...