Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skriva ut kartor?


Ored
 Share

Go to solution Solved by polken,

Rekommendera Poster

Hej,

Hittade inget bättre ställe att lägga in detta på så prövar med detta. Tex när jag använder mig av Google Maps så kan jag zooma så att jag kan se alla gatunamnen. Går det på något sätt att skriva ut en karta över en stad/område där alla gatunamnen kommer med och inte bara det man ser på skärmen? För att kunna se hela staden på skärmen måste jag zooma ut så mycket att inga gatunamn kommer med? Behöver inte vara Google Maps man använder och med fördel vill jag kunna skriva ut på flera A4 papper. Det jag är ute efter är att få det ungefär som det var i vanliga telefonkataloger på kartsidorna.

/Ored

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Beror förstås på hur stor staden/kommunen är om det får plats. Zoomar man ut för mycket blir gatorna för smala att få plats med läsbar text.

Många städer/kommuner har kartor tillgängliga. Sök på gis, arcgis eller karta helt enkelt på deras hemsida.

 

Här exempelvis Uppsala kommun:

https://uppsalakommun.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=433046a19cad4bca9de9d92026a8835a

 

openstreetmap.org är ju simpelt att skriva ut från eller vad menar .M? Det är ju bara skriva ut precis som viken webbsida med utskriftfunktion som helst. funkar för mig i Chrome.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...