syllun2003 Posted May 8, 2019 Share Posted May 8, 2019 Hej! Jag spelar/ tävlar med andra på nätet i Microsoft Solitaire Collection Xbox Live. Windows 10. På Rankningslistan ser man, Grupper , Kompisar och 10 i topplistan. Men nu, den sista tiden ser jag inte resultaten på Kompislistan, den jag mest är intresserad av. Har kollat inställningar och nätverk men kan inte se var felet ligger. Någon som vet?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution Flyfisherman Posted May 8, 2019 Solution Share Posted May 8, 2019 Hej, Prova denna felsökning först: MS Xbox support - Xbox app server connectivity on Windows 10 is blocked Sedan hittade jag detta på Reddit: Xbox App Windows 10 not showing friends. Kanske något av dom två tipsen i den tråden kan hjälpa dig? Mvh syllun2003 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
syllun2003 Posted May 9, 2019 Author Share Posted May 9, 2019 Tack snälla för ditt svar ! Verkar som fler har problem med detta. Tydligen måste Windows brandvägg vara aktiverad. Kanske felet beror på att jag inte har det. Jag har virusprogram Panda Dome och deras brandvägg aktiverad. Kan man ha två brandväggar aktiverade? Nu har jag även skickat en förfrågan till Panda support för att höra deras åsikt om detta ? Återkommer säkert snart igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
syllun2003 Posted May 9, 2019 Author Share Posted May 9, 2019 Hej igen. Nu har jag aktiverat Windows brandvägg och allt funkar.? Mikael63 and Flyfisherman 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flyfisherman Posted May 9, 2019 Share Posted May 9, 2019 Det var kul att höra att det fungerar. Det var också förslag nr. 2 i min första länk ovan: https://support.xbox.com/en-US/xbox-on-windows/social/server-connectivity-xbox-app-displays-blocked Citat Solution 2: Make sure Windows Firewall is enabled and that the default policy is active Windows Firewall is required to establish a Teredo IPsec connection. Even if you use additional security software and firewalls, most of these will use Windows Firewall as a base. If for some reason your Windows Firewall has been disabled, you’ll have to enable it in order to use Xbox Live party chat and do multiplayer gaming. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts