Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Adobe Flash Player


qpre1974

Rekommendera Poster

När jag försöker öppna en föreläsningsserie på nätet får jag ett meddelande att jag måste uppdatera Flash Player till 13.0 eller nyare. Detta händer i Google Chrome, Firefox och Edge. I Opera öppnas filen men utan något ljud. Jag har nu uppdaterat Flash Player hur många gånger som helst men med samma resultat. Vad kan jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller Chrome , se

https://www.du.se/sv/hjalp/aktivera-flash-i-olika-webblasare/aktivera-flash---google-chrome

Se också 

https://support.google.com/chrome/a/answer/7084871?hl=sv

"Adobe har meddelat att Flash Player kommer att börja fasas ut i december 2020 och stängas av som standard i Chrome i juli 2019.  Vi uppmanar starkt kunder att migrera till alternativa lösningar. Som standard installerar Chrome Adobe Flash Player i bakgrunden eller första gången en användare stöter på Flash-innehåll och Chrome fortsätter att uppdatera Flash Player via Chrome Component Updater."

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev vertpre:

När det gäller Firefox, har du kollat under Verktyg - Tillägg att Flash är aktiverat?

Var ligger Verktygen i Firefox?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos mig är det Meny > Tillägg. (Menu > Add-ons) Meny, dvs de 3 strecken längst ut till höger om adressfältet, >  Tillägg

Hovrar jag över meny-ikonen står det "Open menu" hos mig, som har engelsk version av Firefox. Jag har Flash player inställd på "Ask to activate." Det blir väl Fråga på svenska.

2049147095_FirefoxShockwaveFlash.thumb.png.30c0d153749df3a2533044cb0dc4cf9d.png

 

När det gäller ljudet i Chrome så vet jag inte varför det inte funkar hos dig. Jag har själv fristående högtalare till min dator och dem sätter jag på när jag vill ha ljud. Annars hör jag inget. Det tycker jag är skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst vad gäller Google Chrome. När jag försöker öppna filen så kommer det fram ett meddelande att du måste uppdatera Flash Player till 13.o eller nyare. Då högerklickar jag på låset bredvid adresseraden i Chrome och markerar "Tillåt" vid Flash och sedan stänger rutan och klickar på "Ladda om". Sedan öppnar jag filen men första gången får jag fram meddelandet No sound. Jag stänger filen och öppnar om den. Nu fungerar även ljudet.

Det borde finnas ett enklare sätt att få detta att fungera. Nu fungerar den på detta krångliga sätt men fungerar ändå vilket är huvudsaken.

Tack för allhjälp jag fick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...