Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PerfNet Kraschar...


Solspindeln

Rekommendera Poster

W7 Pro 32bit

När jag tittar på DVD:n eller längre (mer än ungf. 10 minuter) filmer på YouTube och andra egna filmer med VLC (Musik fungerar) så blir det plötsligt bara en färg (varierar) på skärmen och datorn slutar "svara". Får stänga av och starta om. Det är varierande intervaller, ibland efter 2 minuter ibland efter 10.

Loggen säger att PerfNet kraschat med felkod 2002 och felkod 2004. Har sökt runt men inte fått några verkliga uppslag.

Någon som vet hur att åtgärda?

 

PerfNet.GIF.ea65351472ad6e2969cf9b846890c017.GIF814707095_PerfNet2.GIF.30614735810cfe480cf9069232ff8158.GIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...nästan som Always... "glömde"  att söka i Forumet... gör det NU!

(skyller på att jag är +60....) och kanske lite ivrig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hängde sig datorn både 8.35 och 8.41?

Det ser inte ut som att datorn startade upp mellan de två klockslagen.

 

Fel i Loggboken brukar inte göra att datorn hänger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm... jag kan inte med nån större säkerhet säga "när" det skedde... Felloggen visar på många "fel" men jag har bara upplevt "frysningar" vid ett par tillfällen, eftersom jag går över till "annat" när "blåskärmen" kommer... vill inte hålla på att stressa burken.

Jag fastnade för PerfNet eftersom det stämde med ETT klockslag...

Ska köra MiniToolBox och lägga in rapporten här så kanske den Verkliga orsaken kryper fram...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Solspindeln:

När jag tittar på DVD:n eller längre (mer än ungf. 10 minuter) filmer på YouTube och andra egna filmer med VLC (Musik fungerar) så blir det plötsligt bara en färg (varierar) på skärmen och datorn slutar "svara". Får stänga av och starta om. Det är varierande intervaller, ibland efter 2 minuter ibland efter 10.

För mig låter det som att det är möjligt att något i datorn överhettas och då troligast grafikkortet eftersom det börjar med att färger försvinner.

 

Eftersom du har Speccy installerat skulle du kunna ha det uppe i ett fönster och VLC i ett annat fönster och se hur temperaturerna i datorn ändras när du tittar på en film.

 

Du kan även ha uppe Aktivitetshanteraren, fliken Prestanda, i ett tredje fönster och se om det tillgängliga fysiska minnet håller på och tar slut. Fast 3,3 GB RAM borde räcka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp! Provar...

Den är rengjord, men ska kolla. Jag har en hel del Tjänster inaktiverade, som kanske blivit fööör många.

Datorn är en Oldtimer så jag får vara nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aktiverat en del Services (kör slimmat eftersom jag är ALLERGISK! mot "mellanhänder").

Inga färgskärmar har kommit (ibland Gul ibland Blå osv. )

PerfNet:en "poopar" upp fortfarande, men ska fiska lite, verkar vara ett ganska vanligt problem.

Kanske blev det rättning i leden när "problemet..." såg vad jag vände mig för hjälp.... TACKAR!

Körde en Grafiskt ganska tung Rave-film Moderkortet vandrade mellan 33-36 grader och Hårddisken konstant 41 grader (med Speccy).

Hade det varit temp-problem, så hade jag bytt fläkt och omdirigerat luftströmmarna.

Om jag "hittar nått" så lägger jag in det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag förstår inte alls vad du lyckats göra för att lösa ditt problem.

Temperaturer har inget med detta att göra.

Vad exakt gjorde du för att lösa problemet, eftersom jag ser att ditt senaste inlägg är markerat som löst?

 

Förövrigt skall man undvika att avaktivera tjänster som kan vara behövliga för att operativsystemets övriga tjäster och processer skall fungera. Det brukar var sådant som ställer till det för att få ett instabilt operativsystem.

 

Annars:

Microsoft Windows Perfnet:

Unable to open the Network Services performance object.

Med Event Id 2002  kan du prova denna gratis reparationstjänst: https://kb.eventtracker.com/evtpass/evtPages/EventId_2002_Microsoft-Windows-PerfNet_67020.asp

 

Event ID 2004 tyder på problem med Microsoft-Windows-DNS-Server-Service? https://kb.eventtracker.com/evtpass/evtpages/EventId_2004_Microsoft-Windows-DNS-Server-Service_63658.asp

 

Mvh

 

Ps. Dessa är inte felkoder (som du skrev i början), utan händelsekoder eller event id codes med ett nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! FlyFisherman.

Nä,ä problemet är inte löst, PerfNet Crash ( min skrivning, eftersom jag naturligtvis... råkade...!!! lägga in den som prenumeration bland loggarna, och nu inte kommer åt att stänga av den...HMMM!!!) dyker upp lite då och då på Skrivbordet. Men inget aktivt händer, och färgskärmen har "lyst" med sin frånvaro, troligen efter att jag återaktiverat en del Service:ar, (och dryftat ärendet här...!).

Hade ett tag nära nog fler avaktiverade än aktiva. Jag veeeeet..... men har en "halvmanisk" sida som ska "slimma" så mycket som möjligt. Både Tanken och KÄNSLAN av att det inte är riktigt fair att först "böka till det" och sen ropa efter hjälp, finns här! Samtidigt som min kunskapshunger pockar på...

 

Senaste genomgången med CCleaner och uppstarter i Schemalagda Aktiviteter i avancerat läge så har den dykt upp (bilaga)... säkert bara för att retas, eftersom allt schemalagt är avstängt. Kanske det bara är att den visar att den är prenumererad på. Har avaktiverat den men den återkommer... så jag "nonchalerar" den.

Jag vill ABSOLUT INTE! sitta och dra Energi och Tid för Någon av Er med obefogade självskapade "problem". Det hela grundar sig i att jag är obotligt Nyfiken, och Vibbarna, Tonen och KUNSKAPEN! här på Forumet gör att nån sorts "familjär känsla" finns, som öppnar för att komma med sånt som är "halvt irrelevant"... sen hoppas jag Naturligtvis på att frågorna har osynliga bieffekter, Hjälpa andra med samma eller liknande "klåda" som jag har.

OCH! Jag har förhoppningsvis lärt mig att FÖRST SÖKA i Forumet och inte "uppfinna hjulet igen".

TACK! för ditt "annars"...ska dyka in där. Det är "lite..." konstigt, för när jag Googlar och Gräver (vilket jag "alltid....." gör först.... (men bommat att kolla Forumet... "hemmablind"!!!) så får jag många gånger helt irrelevanta uppslag, eller så är dom så jäkla tekniska på Engelska att jag tröttnar...

"kan" bero på att några bokstäver har jag nog... det kan flyga en fluga förbi så är jag i en NY Verklighet, men det är ingen ursäkt, snarare en förklaring men...men... Even This Will Pass... Ha!Ha!

PerfNet i CCleaner.GIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och i Advanced har jag hur mycket som helst

128796272_ScheduledtasksAdvanced.thumb.PNG.638d96161d6d25db83f698b472c869e7.PNG

Jag fick inte med alla tjänster. Med andra ord: Du har gjort klokt i att aktivera en del tjänster igen:).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men du kanske har en maskin med muskler, jag har en Oldtimer köpt för flera år sedan, och eftersom vi båda börjar bli "gamla" vill jag spara på lindningarna...

Det här är Favoriten som stått ut med Allt mitt mixtrande i Registret och o.dyl. utan ominstallation.

När du har tid och möjlighet vore det Intressant om du vill "plocka ut" några som är vitala för själva surfandet, de grundläggande. Spelar inte, utan surfar, skriver, ser på filmer... kaaan det bli bättre, så varför inte?

Surfar nu i 3G på sticka men kan utan problem streama filmer i 720. Nån lagg kommer, men sällan.

Har 51 avaktiverade  i Services.msc, öppnade några när det blev "funktionsåsikter" mellan mig och Internet. Men nu rullar allt på. Det irriterar mig lite att jag av bekvämlighetsskäl satte dem på Automatiskt... men nojjorna får även de ha sin begränsning.

Det måste finnas ett sunt sammanhang mellan vad man vill och vad som ÄR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 GB i RAM-minne låter ju litet. Jag har 8 GB. Någon ny monsterdator har jag inte utan en stationär Compaq dator HP Pro 3500 Series.
1436416276_Speccyfeb2019.png.a1bc36bb85e6256ad6226847c2f92c68.png
Jag spelar inte heller utan surfar, mejlar, läser och skriver. Jag laddar aldrig ner filmer, musikfiler eller program jag absolut inte behöver. Eftersom jag inte har upplevt att datorn slutar fungera har jag inte haft behov av att stänga av så många tjänster.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är skillnad på burkarna... Ramen och Grafiken skiljer ordentligt, och som säkert visar sig i upplevelsen. Men efter Windows 7 blir det (inga uppdateringar efter 21-22 tror jag) nått "annat" än Windows, har en känsla av att det "dyker upp" något HELT ANNAT, grundat på andra parametrar... bara en känsla.

Mitt trixande är OverLoad... och det är en experimentlusta som gjort att det "hållits" på, och att komma till "spets" när det gäller ofarliga manövrar och det bara kan drabba mig själv.

Sen finns devisen om att jú enklare desto säkrare + ODG - Om Det Går.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, skrev Flyfisherman:

Hej,

 

Jag förstår inte alls vad du lyckats göra för att lösa ditt problem.

Temperaturer har inget med detta att göra.

Vad exakt gjorde du för att lösa problemet, eftersom jag ser att ditt senaste inlägg är markerat som löst?

 

Förövrigt skall man undvika att avaktivera tjänster som kan vara behövliga för att operativsystemets övriga tjäster och processer skall fungera. Det brukar var sådant som ställer till det för att få ett instabilt operativsystem.

 

Annars:

Microsoft Windows Perfnet:

Unable to open the Network Services performance object.

Med Event Id 2002  kan du prova denna gratis reparationstjänst: https://kb.eventtracker.com/evtpass/evtPages/EventId_2002_Microsoft-Windows-PerfNet_67020.asp

 

Event ID 2004 tyder på problem med Microsoft-Windows-DNS-Server-Service? https://kb.eventtracker.com/evtpass/evtpages/EventId_2004_Microsoft-Windows-DNS-Server-Service_63658.asp

 

Mvh

 

Ps. Dessa är inte felkoder (som du skrev i början), utan händelsekoder eller event id codes med ett nummer.

 

Japp! Event 2002...Workstation har jag avaktiverad har nog tittat för djupt i Black Vipers eller nån annans listor... Tack!! för tipset om Event Tracker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, skrev Solspindeln:

Men efter Windows 7 blir det (inga uppdateringar efter 21-22 tror jag) nått "annat" än Windows, har en känsla av att det "dyker upp" något HELT ANNAT, grundat på andra parametrar... bara en känsla.

Sista uppdateringen till Windows 7 kommer i januari 2020, dvs om knappt ett år.

Det finns ju redan något helt annat i form av en massa Linux-distributioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm... det var lite tidigare än trott... utan att ~see~ i Kristallkulan så Anar jag att det blir att hänga kvar flera år med 7:an, men kanske rigga fler skydd. Jag känner mig inte som nån bakåtsträvare, och varför ändra på ett Vinnande Koncept 7:an för att några ska tjäna mer? DET är INTE utveckling! det är inveckling, inveckling i nån´s BEGÄR av MEEER....

De har inte förstått att Aldrig är någon så fattig som den som bara har pengar.

 

Köra seriösa saker på nån annan plattform MINT eller nån i den familjen... behöver ställa följdfrågor om detta under ett annat avsnitt här på Forumet.

Kan INTE släppa att det håller på och "rinner ner NÅGOT HELT ANNAT" på den operativa fronten...

och eftersom jag aktar mig för att få i mig "nåt olämpligt" sååå...

Vi som lever får TE`  A.Lipton

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Solspindeln

Angående PerfNet Kraschar, nu verkar det ha löst sig.

Jag återgick till en "orörd" Firefox och öppnade fler SERVICES, och därmed lugnade det ner sig

"hitintills"...

Önskar jag kunde detaljera, men det är "över mitt huvud".

...måste sluta fiddla med Favorit Burken.

 

E-forum FLYTER OVANPÅ de allra FLESTA! Hjälp/Support sidor!

Raka Tålmodiga Intresserade och KUNNIGA! Hjälpare... = GULD!

 

Är det den Höga Klassen som håller "luftgubbarna" borta?... jag tror det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...