Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Märkligt meddelande


kallegul

Rekommendera Poster

Hej,

Startade upp datorn idag och gick direkt in på hemsidan från min lokala elleverantör. Gick sen direkt till hemsidan från min bank. Då kom det upp ett meddelande från Norton i nedre högra hörnet där det stod Microsoft smb ms17-010 disclosure attempt. Det försvann av sig själv efter kanske 10 sek. Jag har Norton Security installerad och den är uppdaterad. Jag fick det till att Norton blockerade intrångsförsöket eller vad man ska kalla det. Men vad är det för något? Jag är bergsäker på att jag bara var inne på dom två hemsidor jag skrev om i början. När jag var klar där gick jag direkt hit till eforum.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver hitta mer info i Norton om vad som upptäcktes. Eventuellt finns det lagrat i Windows Loggbok, se hur det ser ut i högt upp på denna sida: https://www.symantec.com/connect/forums/ntp-os-attack-microsoft-smb-ms17-010-disclosure-attempt

Texten efter Event Description, Traffic Direction och Remote IP är de viktigaste.

 

Starta Windows Update och gör en sökning för att bli säker på att Windows är fullt uppdaterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...