Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chromecast via mobil


Novisan

Rekommendera Poster

När jag använder mobilen för att Casta så blir det bara en smal bild på TV'n.

När jag gör samma via datorn så blir det fullstor bild.

Jag antar att det blir så för att man ju speglar den bild man har i mobilen via inställningar.

Går det att få fullstor bild när man Castar via mobilen.

 

Mobil-Android.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, skrev Novisan:

Jag antar att det blir så för att man ju speglar den bild man har i mobilen via inställningar.

Så är det ju inte tänkt att fungera.

Med mobilen berättar man för Chromcasten vad den ska spela upp, sedan behövs eg. inte mobilen mer.

 

Ska du Casta lokala bilder som bara finns på telefonen blir det en annan sak men då finns appar för det med. (Localcast fanns förr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar upp tex SVT Play via mobilen och castar. Då blir det det bara långsmala bilder  på höjden.

Jag testade samma program från SvT play både från datorn och mobilen och det blir olika storlek när det sen visas på TV'n.

Jag har försökt hitta någon inställning som kan vara fel men inte lyckats.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, skrev Cecilia:

Klickar på Cast-ikonen i SVT Play-appen?

 

Är appen Google Home installerad?

 

14 timmar sedan, skrev Cecilia:

Jag klickar på cast-ikonen i SVTPlay-appen  och Google Home är installerad.

Bilden på TV'n  blir precis som det kan bli om man fotar med telefonen och inte ställt in bildens storlek dvs liten bredd men hög bild.

 

 

Ja den är installerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan behövas att telefon och chromecast är på samma frekvensnät. Dvs är telefon på 5 GHz och chromecast på 2,4 GHz så kan var det som hindrar funktionen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, skrev Monshi:

Kan behövas att telefon och chromecast är på samma frekvensnät. Dvs är telefon på 5 GHz och chromecast på 2,4 GHz så kan var det som hindrar funktionen.

 

 

Hur kollar  man Ghz på  Chromecast ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att du har "Screen-mirror på" i din mobil och att det, av någon underlig anledning, tar över hur det är tänkt att fungera?.

 

Det finns väl en inställning i Chromecast där man låser liggande läge och det skulle då egentligen ge motsatt symptom men kanske kolla upp vad som händer med den inställningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...